וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמפל מאריכה את הסכם האופציה לרכישת 35% מפרויקט האתנול של מרחב

מאת יורם גביזון

5.1.2009 / 7:30



>> חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן חתמה על תיקון להסכם מדצמבר 2007 עם חברת מרחב שבבעלות יוסי מימן. על פי ההסכם שתוקן ב-25 בדצמבר 2008, הוארך המועד האחרון למימוש אופציה שניתנה לאמפל לרכוש 35% ממניותיו של פרויקט שמרחב מקימה להפקת אתנול מקנה סוכר בקולומביה.



המועד האחרון המקורי למימוש האופציה הוארך בשנה עד ל-25 בדצמבר 2009, או עד ליום שבו צד שלישי בלתי קשור למרחב יחזיק ב-25% לפחות מהפרויקט ומרחב תשיג מימון של צד שלישי לפרויקט. מימון הפרויקט לא הוסדר, ועל כן נדרשה הארכת ההסכם כדי לשמור בידי אמפל את האופציה לרכוש את המניות.

אמפל הלוותה למרחב 20 מיליון דולר, כמקדמה עבור הרכישה העתידית של מניות בפרויקט. זאת, כנגד שטר חוב שהונפק לה בידי מרחב ושמועד פירעונו היה ב-25 בדצמבר 2008, או עד להשגת המימון לפרויקט, לפי המוקדם מבין השניים. ההלוואה שימשה את מרחב למימון רכישתם של 11 אלף הקטר לצורך גידול קני הסוכר ולמימון הקמתו של מתקן ייצור אתנול.



כחלק מההסכם להארכת מועד המימוש של האופציה הועלתה הריבית על ההלוואה שאמפל נותנת למרחב מליבור + 2.25% לליבור + 3.25%. לצורך הבטחת הפירעון קיבלה אמפל ערבות אישית ממימן, בעל השליטה בחברה. זאת, בנוסף להמשך השיעבוד של כל מניות אמפל שמוחזקות בידי מרחב בשווי של 2.8 מיליון דולר. נראה שהירידה של 92% במניית אמפל ב-12 החודשים האחרונים הביאה למתן ערבות אישית בידי מימן.



קריסת מנייתה של אמפל הוסברה בהחלטת שלטונות מצרים לפתוח מחדש את ההסכם להספקת גז טבעי באמצעות חברת EMG, שמוחזקת בידי אמפל (12.5%), וכן יוזמת החקיקה לביטול הטבות המס שמהן נהנו עשרות חברות בתחום התשתית ובהן EMG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully