וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בונה מדיניות רווחה: ירחיב הסעד למובטלים ונזקקים

ניו יורק טיימס

5.1.2009 / 7:30

התוכנית כוללת סבסוד זמני של הוצאות בריאות לעובדים שפוטרו וביטוח בריאות למפוטרים



>> נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, ומפלגת הדמוקרטים בקונגרס שוקלים להרחיב משמעותית את הסיוע הממשלתי למערכת ביטוח הבריאות במדינה ולקצבאות הסעד למובטלים. אובמה והמפלגה הדמוקרטית החלו בעבודה נמרצת על תוכנית העידוד לכלכלה האמריקאית, שתיארך כשנתיים.



בין יתר הצעדים שמתכננים הנשיא והדמוקרטים בקונגרס: סבסוד הוצאות ביטוח הבריאות באופן זמני לעובדים שפוטרו ולפנסיונרים ולבני משפחותיהם התלוים בהם. נוסף על כך מתכנן אובמה להרחיב את הזכאות לביטוח מדיקייד כדי שיכלול גם עובדים שפוטרו ממשרות שבהן לא הוענקו להם ביטוחי בריאות. בצד התעסוקה, מתוכננת הרחבת מתן דמי אבטלה גם לעובדים במשרה חלקית.

צעדים אלה הם חלק מתוכנית ההבראה לכלכלה האמריקאית, אותה התחייב אובמה לבצע עם כניסתו לתפקיד. הצעדים ישולבו במסגרת תוכנית תמריצים שתשלב הטבות חד-פעמיות לאזרחי ארה"ב במטרה להחיות את הכלכלה הנחלשת. צעדים נוספים שיינקטו במסגרת התוכנית: השקעה בכבישים והקמת פרויקטים שייצרו משרות.



הדמוקרטים מעריכים כי הצבעה בקונגרס אינה צפויה עד לשבוע הבא לכל המוקדם - דבר שידחה את תחילת יישום התוכנית עצמה לאזור פברואר. לטענת יועציו של אובמה, עלות כל תוכנית התמריצים תהיה 775 מיליארד דולר.



אובמה, שחזר מחופשה בת שבועיים, אמר כי יחל בסיבוב דיונים על התוכנית בוואשינגטון עם מנהיגי מפלגת הדמוקרטים ומפלגת הרפובליקנים, כדי להבטיח שיתוף פעולה של שני הצדדים לאישור התוכנית. אובמה התחייב "לשמור על או ליצור" שלוש מיליון משרות בשנתיים הקרובות. התוכנית כוללת 140-200 מיליארד דולר שיושקעו בסיוע למדינות במימון תקציבי הבריאות והחינוך, להרחבת קצבאות הסעד למובטלים ולגימלאים ומיליארדי דולרים לבניית פרויקטים שונים.



בנאום לאזרחי ארה"ב ששודר ברדיו ובאתר סרטוני הוידיאו יו טיוב, אמר אובמה כי תוכניתו "תחזיר אנשים לעבודה היום ותקטין את התלות של ארה"ב בנפט ממדינות זרות מחר". זאת, התחייב אובמה לעשות באמצעות השקעת כספים ומתן הטבות מס, הכפלת ייצור האנרגיה המתחדשת, הפיכת המשרדים הממשלתיים לבעלי יעילות ניצול אנרגיה גבוהה ובניית כבישים, גשרים ובתי ספר. בנוסף אמר אובמה כי תוכניתו כוללת חידוש של מערכת הבריאות והטכנולוגיה הנלווית לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully