וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פורשים השותלים: עובדי קק"ל יקבלו פיצויי פיטורים של עד 400%

מאת עידו סולומון

5.1.2009 / 7:30

ההנהלה והעובדים חתמו על הסכם פרישה מרצון; הצעד, שימומן מעודפי התקציב של הארגון, אמור לחסוך לו כ-50 מיליון שקל



>> נחתם הסכם לפרישה מרצון בקק"ל. הנהלת הקרן וארגון העובדים חתמו על הסכם פרישה, שלפיו יוענקו לעובדים פיצויי פרישה בשיעור של עד 400% ותוספת של שלוש דרגות מלאות. כמו כן, כל עובד שצבר ותק של 24 שנה לפחות יוכל לקבל פנסיה מלאה של 70%. ההסכם לפרישה מרצון נחתם בין הנהלת קק"ל לארגון העובדים בעקבות תוכנית אסטרטגית שהוכנה בארגון לעשור הקרוב.



ההפחתה בהוצאות הקבועות תבוצע באמצעות צעדים שונים, ובהם הקטנת תקציבים, צמצום שטחי משרד, צמצום מספר כלי הרכב ופרישה מרצון של עובדים קבועים ופועלי שדה. תוכנית הפרישה לא נוקבת ביעד של מספר פורשים. עם זאת, היא אמורה לחסוך לארגון כ-50 מיליון שקל מהוצאותיו הקבועות.

תוכנית הפרישה מוצעת בכמה מסלולים עיקריים: מסלול פיצויים מוגדלים (עד 400%), שלוש דרגות ושבעה מענקי הסתגלות; מסלול של פנסיה תקציבית מוקדמת, המוצע לעובדים בני 48 ויותר ומאפשר לאלה מביניהם שצברו ותק של 24 שנה לצאת לפנסיה מלאה של 70% בתוספת שלוש דרגות, מענקי פרישה, פתיחה של כל קופות הגמל ופדיון ימי המחלה והחופשה; מסלול פרישה מוקדמת של עובדי ציוד מכני הנדסי, המאפשר פרישה בתנאים דומים החל מגיל 45; ומסלול פרישה לעובדים בפנסיה צוברת שגילם לפחות 55 - תנאי הפרישה במסלול זה יהיו בתוספת של 10% לאחוזי הפנסיה שצבר העובד, מענקי הסתגלות ופדיון של ימי מחלה.



תנאי התוכנית לפרישה מרצון יהיו בתוקף במשך חודש אחד בלבד. ההסכם הקיבוצי שנחתם מגביל את יכולת ההנהלה לעשות שימוש בהקדמת פרישת עובדים, וקובע רשימת קריטריונים משותפת להנהלה ולארגון העובדים. בהסכם מצוין כי תנאים אלה לא יהיו תקדים לתוכניות פרישה עתידיות. גיל פלר, יו"ר ארגון העובדים הארצי, מסר כי ההנהלה התבקשה להאריך את מועד הפרישה מרצון לעובדים בדרום בחודש בשל הלחימה בעזה. הנהלת הקרן וארגון העובדים הארצי ניהלו את המשא ומתן באמצעות שלום גרנית, לשעבר הממונה על השכר באוצר, והכלכלן עזרא גנור.



בתגובה לשאלה מהם מקורות המימון של תוכנית הפרישה נמסר מקק"ל: "לפי התוכנית האסטרטגית שהוכנה עבור קק"ל, כספי פיצויי הפרישה מרצון ימומנו מהעודף התקציבי של השנים האחרונות". לדברי יו"ר ארגון העובדים, גיל פנר, היקף העודף התקציבי של הארגון הוא כמיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully