וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: למנוע פגיעה בהרחבות במושבים

מאת גיא ליברמן

5.1.2009 / 7:30

את העתירה הגישו עשרה יישובים חקלאיים הקובלים על ניסיון של המינהל לשנות את אופן שיווק המגרשים בהרחבות



>> בג"ץ ידון היום בבקשת עשרה יישובים חקלאיים הטוענים כי שינויים מהותיים שמינהל מקרקעי ישראל מבקש להכניס באופן שיווק מגרשים בהרחבות שלהם, ימוטטו את מפעל ההרחבות כולו. מפעל ההרחבות נוגע ל-700 יישובים חקלאיים. ההחלטה בנוגע לשינויים אמורה לעלות היום להצבעה במועצת מקרקעי ישראל, והפנייה לבג"ץ נועדה למנוע את קיום הדיון וההצבעה בנושא. בין היישובים שפנו לבג"ץ נמצאים המושבים עמינדב, אבן ספיר, עגור וקמה.

על פי הצעת המינהל, מחיר המגרשים ייקבע לאחר קיום מכרז ל-10% מהם - כך שהמחיר הממוצע שיתקבל יהיה למעשה השלמה לשומת המקרקעין. "שיטה זו, שלא נוסתה מעולם, ודאי לא על ידי המינהל, תביא להעלאת מחיר הקרקע באופן מלאכותי", נטען בעתירה שהגיש עו"ד ישעיהו אברהם בשם היישובים, זאת משום שמספר רב של מתמודדים יתמודדו על מספר קטן של מגרשים. הדבר צפוי לדרבן אותם להציע הצעות גבוהות מהרגיל. בנוסף, קובלים בישובים על כך שעל פי ההצעה לא ניתן יהיה למכור את המגרשים בשמונה השנים הראשונות לזכייה.



השינוי המשמעותי בהצעה החדשה נוגע לסכום שיוכלו לגבות ביישובים מרוכשי המגרשים עבור פיתוח תשתיות היישוב. בעוד שלדבריהם התמחור של פיתוח התשתיות הוא 100-120 אלף שקל, נכתב בהצעת המינהל שהיישובים יוכלו לגבות עד 15 אלף שקל בלבד.



"כל המצוי, ולו במעט, בענייני ההרחבות בהתיישבות, יקרא - בין השיטין ובתוכן - ויבין כי החלטה זו תביא, ברמה גבוהה של ודאות, לשיתוק מוחלט של ההרחבות במגזר החקלאי - מגזר שממילא מצוי בקשיים כלכליים גדולים ונתון כל העת במבוכה גדולה לנוכח נטיית המינהל לשנות את ?כללי המשחק' חדשות לבקרים", נכתב בעתירה.



במינהל מקרקעי ישראל אמרו בתגובה: "אנחנו עומדים על דעתנו להעביר את השינויים שיביאו לכך שרוכשי מגרשים לא ייאלצו לשלם כסף ליישובים - במקום שאינם חייבים לשלם דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully