וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפלייד מטיריאלס תפטר היום 200 מתוך כ-1100 עובדיה

עידו סולומון

5.1.2009 / 9:13

החברה תקצץ 7% מהיקף כח האדם שלה בעולם - 1,000 עובדים. מדובר בגל הפיטורים הגדול בחברה מאז 2002

חברת אפלייד מטיריאלס ישראל, תחל היום בתהליך שימוע לפני פיטורים לכ-200 מתוך כ-1,100 עובדיה בארץ. ההחלטה הסופית על הליך הפיטורים נפלה כבר לפני כשבועיים בעת שרוב עובדי החברה שהו בחופשה מרוכזת.

מהחברה נמסר, כי היא "מיישמת בישראל את החלטת החברה העולמית לצמצום מבנה העלויות, הכולל הקטנת מספר העובדים ברחבי העולם. זאת בהתאם להודעת מנכ"ל החברה מייק ספלינטר בחודש נובמבר". עוד נמסר: "בימים אלה יותר מתמיד אנו מודעים למימד האנושי של צעדים אלו, ועושים ככל יכולתנו להבטיח טיפול הוגן, מקצועי ומכובד בעובדים".

אפלייד מטיריאלס העולמית היא היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לתעשיית המוליכים למחצה, ושלוחתה הישראלית מפתחת ומייצרת מערכות בקרת איכות ואיתור תקלות עבור יצרני השבבים הגדולים בעולם. אפלייד מטיריאלס ישראל הוקמה ב-97' ומעסיקה כ-1,100 עובדים, בעיקר במרכז המחקר והפיתוח ברחובות.

הפיטורים נובעים מהחלטת חברת אפלייד מטיריאלס לקצץ 7% מהיקף כח האדם שלה בעולם. מדובר בקיצוץ של כ-1,000 עובדים. זהו גל הפיטורים הגדול ביותר שפוקד את החברה, מאז פיטרה כ-1,750 עובדים בשנת 2002. אפלייד מטיריאלס העולמית ציינה בהודעתה כי מטרת הקיצוצים היא לצמצם עלויות. לפי הנהלת אפלייד מטיריאלס, גל הפיטורים יושלם לפני חודש פברואר ויפחית 150 מיליון דולר בהיקף העלויות השנתיות של החברה. הקיצוץ בעלויות יהיה כרוך בהפרשה של 20 מיליון דולר למפוטרים.

ההודעה על הפיטורים הובילה לגידול של 11 סנט בשער המניה ביום המסחר האחרון. כעת שער המנייה נסחר ב-16.95 דולר. בסוכנויות הידיעות מדווחים, כי האווירה הפסימית בשווקים הובילה לכך שצבר ההזמנות של אפלייד מטיריאלס הצטמק ב-18% ברבעון הרביעי. אנליסטים מעריכים כי ייתכן שההשפעה תהיה חריפה יותר נוכח החשש מכניסת ארה"ב למיתון.

הלקוחות של אפלייד מטיריאלס הן יצרניות השבבים הגדולות: סמסונג, סוני, טקסס, טושיבה ואינטל. 80% מהמוצרים שמובססים על שבבים מתוחכמים בעולם כמו נגני MP3 או טלפונים סלולריים, נבדקים על ידי מכונות הבדיקה שמיוצרות ומפותחות בישראל. הפעילות העולמית של אפלייד מטיריאלס נפרסת על פני עשרות מדינות. בישראל יש לחברה מוקדי פעילות אחדים: ברחובות - שם ממוקמת הפעילות הראשית, ביוקנעם - מוקד הפועל עבור חברת טאואר, ובקריית גת - מוקד הפועל עבור אינטל.

הפעילות המקומית של אפלייד מטיריאלס הוקמה ב-97', אז מוזגו החברות אופאל ואורבוט, אותה רכשה אפלייד מטיריאלס תמורת 285 מיליון דולר. החברה הינה היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לייצור ובדיקה של קווי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה, וציינה ב-2007 עשור לפעילותה בישראל. לאחרונה התחלף מנכ"ל החברה: רונן בנציון נבחר למנכ"ל אפלייד מטיריאלס ישראל במקומו של ד"ר גלעד אלמוגי. זה האחרון מונה למנהל חטיבת ה-AKT-Display באפלייד מטיריאלס העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully