וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית התמריצים של אובמה לכלכלה האמריקאית תכלול 300 מיליארד דולר בהקלות מס

סוכנויות הידיעות

5.1.2009 / 10:19

הקלות המס יהיו עבור יחידים וחברות; התוכנית קרוב לוודאי לא תהיה מוכנה עד ה-20 בינואר, ע"פ בלומברג



תוכנית התמריצים הכלכלית של נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, תכלול מאות מיליארדי דולרים בהטבות מס עבור יחידים ועבור עסקים, כך אמרו בכירים בממשלת המעבר ונציגים מהמפלגה הדמוקרטית לסוכנות הידיעות בלומברג. אובמה מנסה להביא לכך שהקלות המס יהוו 40% מתוכנית התמריצים לכלכלה האמריקאית, לפי המקורות. תוכנית התמריצים כולה תעמוד על כ-775 מיליארד דולר, ממנה שווי הקלות המס צפוי לעמוד על כ-300 מיליארד דולר.



הפיכת הקלות המס לחלק עיקרי כל כך מתוכנית התמריצים תסייע להשגת קולות תומכים בתוכנית מצד מפלגת הרפובליקנים. מנהיג מפלגת הרפובליקנים בקונגרס האמריקאי, מיץ' מקונל בקנטאקי, אמר כי יתמוך בהקלות מס לבני מעמד הביניים כחלק מתוכנית התמריצים.



תוכנית התמריצים של אובמה תנסה להגדיל את הצריכה הפרטית בארה"ב, על ידי השקעה של 140 מיליארד דולר בהקלות מס בשווי 500 דולר ליחיד ו-1,000 דולר לזוגות, לפי נציגי מפלגת הדמוקרטים. לפי התוכנית, הטבות מס בשווי 500 דולר יינתנו לבעלי משכורות של 8,100 דולר בשנה ומעלה. משכורות גבוהות יותר בצורה משמעותית יקבלו הקלה משמעותית יותר במס. וכך, למשל, עובד שיקבל 24,400 דולר בשנה ומקבל שני תשלומים בחודש יקבל בנוסף עוד הקלה בשווי 60 דולר לתקופה של ארבעה חודשים.



עסקים בארה"ב יקבלו את ההטבות באמצעות החזרי מס, לאחר שכלול הפסדיהן במשך חמש השנים האחרונות. בימים כתיקונן חברות יכולולת לקבל החזרי מס אם הן מדווחות על הפסדים שנתיים אחורה בלבד.



הקונגרס האמריקאי צפוי עוד לאשר צעדים לעידוד הכלכלה כמו החלשת הדולר. בנוסף יקבלו חברות הטבות מס עבור גיוס עובדים נוספים – ובכך תנסה ממשלת ארה"ב להיענות לבעיית האבטלה. היום ייפגש אובמה עם מנהיגי הקונגרס הדמוקרטים והרפובליקנים כדי לדון בתוכנית. להערכת מפלגת הדמוקרטים, הקונגרס לא יוכל להשלים עבודתו על תוכנית התמריצים עד ל-20 בינואר, יום כניסתו של אובמה לתפקיד נשיא ארה"ב. אובמה קרא למנהיגי הקונגרס לאשר את תוכנית התמריצים במהירות כדי שאפשר יהיה להתחיל בתהליך ההבראה עבור כלכלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully