וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאמן לאופק נדל"ן: הופתענו לקרוא כי החברה מתיימרת למכור מניות המשועבדות לטובת מחזיקי האג"ח

יובל מעוז

5.1.2009 / 11:05

אופק נדל"ן בתגובה: לא נעביר את הזכויות של בעלי הא"גח בפרויקט משועבד ללא קבלת עמדתם


הנאמן לאג"ח מסדרה א' של חברת , דן אבנון, מנכ"ל הרמטיק נאמנות, יצא נגד הודעת חברת אופק נדל"ן למכור נכסים בארה"ב ופירסם הודעה לחברה בה הוא טוען: "הופעתנו לקרוא כי החברה מתיימרת למכור ולהעביר מניות המשועבדות לטובת מחזיקי האג"ח, וזאת מבלי לקבל את הסכמת מחזיקי האג"ח".

אופק נדל"ן הודיעה ב-31 בדצמבר כי היא תמכור את כל אחזקותיה בפרויקט טמפה תמורת 250 אלף שקל. בחברת הנאמנות הרמטיק מבהירים כי הם "מלינים על עצם ביצוע העסקה וזאת מבלי לחוות את דעתנו באשר לכדאיותה".

אבנון מתבטא במכתבו לאופק בטון חריף ואומר: "במקרה בו יופרו זכויות מחזיקי האג"ח, אזי החברה, הדירקטורים וכל נושאי המשרה בחברה, לרבות כל מי שסייע בידי החברה לבצע עסקה זו, יהיה אחראי לכל הנזקים אשר ייגרמו למחזיקי איגרות החוב".

אופק נדל"ן השיבה לחברת הנאמנות וטענה כי היא פנתה לביצוע עסקת המכרה של פרויקט טמפה לאחר שסברה כי הבטוחות שהועמדו לטובת מחזיקי האג"ח בפרויקט אחר, פרויקט גרינץ', החליפו את הבטוחות שניתנו למחזיקי האג"ח בפרויקט טמפה. אופק הוסיפה כי לאור תגובת הנאמן, לא תעביר את הזכויות לרוכש עד לקבלת עמדת בעלי האג"ח בעניין.

פרויקט טמפה הוא קומפלקס בפלורידה בו מחזיקה אופק נדל"ן ובו כ-140 דירות. אופק רכשה את הנכס ב-2005. רכישת הפרויקט מומנה על ידי הלוואה מבנק מקומי, וכביטחון להלוואה נרשם הבנק כנושה מדרגה ראשונה של הפרויקט. יתרת ההלוואה לבנק עומדת כיום על כ-18 מיליון דולר, בעוד בהערכת שווי אחרונה שנעשתה לפרויקט הוא הוערך בשווי של כ-14 מיליון דולר בלבד.

הבנק שמימן את רכישת הפרויקט הודיע לאופק כי יפעל לממש את זכויותיו בנכס, מאחר ולחברה אין יכולת לעמוד בתנאי ההלוואה. בעקבות כך, אופק בוחנת אפשרות ליצור הכנסה כלשהי לפני שיפעל הבנק למימוש זכותו.

בעל השליטה של אופק נדל"ן, אלי ברדוגו, נפטר בפברואר 2008. ברדוגו היה ערב להלוואה כלפי הבנק המלווה את פרויקט גרינץ', בו פעילה החברה. את פרויקט גרינץ' רכשה אופק ביוני 2007 תמורת כ-45 מיליון דולר. הפרויקט הוא בית מלון במנהטן ברחוב גרינץ'.

לאופק יש הערת "עסק חי" בדו"חותיה. החברה הפסידה כ-14 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ויש לה גרעון בהון החוזר החוזר של 40.6 מיליון דולר. קופת המזומנים של החברה הסתכמה בסוף הרבעון השלישי ב-1.9 מיליון דולר.

כיום מכהן ירון אילוז כמנכ"ל אופק נדל"ן, מאיר בר מוחא, כמ"מ יו"ר הדירקטוריון ויוגב ברדוגו כמ"מ סמנכ"ל הכספים. לאופק יש סדרת אג"ח אחת בהיקף של 78.1 מיליון שקל, הנסחרת כיום לפי שווי שוק של 2.9 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully