וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: "האטרקטיוויות בהשקעה באג"ח של גזית גלוב על פני המניה פחתה בעקבות העליות באג"ח"

נתן שבע

5.1.2009 / 11:14

כלל המליצו להשקיע באג"ח החברה על פני המניה, אך בעקבות העליות באג"ח האטרקטיוויות ירדה


לפני שבועיים כתבו כי ההשקעה באיגרות החוב של עדיפה על פני ההשקעה במניות. כבר היום, לאחר העליות באג"ח, ההשקעה הארקטיוויות יורדת והמניה אטרקטיוויות יותר לטווח ארוך. איגרת של החברה מסדרה 4 נסחרה לפני שבועיים בתשואה של 12% לעומת תשואה של 9.8% היום. תשואה נאה באג"ח אבל המניות נסחרות לפי תשואת דיווידנד של 7.5%", כותב יובל בן זאב מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים בטוחה.

אטריום, החברה הבת אותה רכשה גזית ביולי בשנה שעברה, צפויה לבצע בסוף החודש הנפקת זכויות לגזית גלוב, במחיר של 7 יורו למניה, ולקרנות השקעה של סיטי בתמורה ל-300 מיליון יורו. זאת על פי ההסכם המקורי להשקעה בחברה שנחתם עם הרכישה. גזית צפויה להזרים 160 מיליון יורו נוספים לחברה. מחיר המניה עומד היום על 2.7 יורו. בן זאב מציין כי ייתכן שמהלך הנפקת הזכויות של אטריום ישונה וירד משמעותית ובתמורה יגדילו הגופים את סכום ההנפקה.

בן זאב מציין עוד כי לפי הדיווחים האחרונים גזית רכשה מאז תום הרבעון השלישי כ-5 מיליון מניות אטריום לפי מחיר של 2.5-3 יורו למניה - עמוק מתחת להון העצמי שעומד על 12 יורו למניה. "נראה שגזית מאמינה בפוטנציאל הרב הקיים באטריום אשר נכס מהותי שלה הוא יתרת מזומן בסך של 1.4 מיליארד יורו", הוא כותב. בן זאב מעריך עוד כי ממומלץ להתעלם מההפרשות החשבונאיות שביצעה גזית עד כה ברבעון השלישי והרביעי על רקע רכישת המניות.

"ככל הנראה כל ההפרשות שבוצעו ברבעון השלישי והרביעי יבוטלו והחברה תרשום הכנסה חשבונאית של כ-150 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2009", כותב בן זאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully