וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי נרקיס זכה בתביעה נגד לווים: צ'ק הוא חוזה - אני לא עובד עם הנהלת חשבונות או קבלות

עמית בן-ארויה

5.1.2009 / 13:56

נרקיס, מלך השוק האפור, זכה בסכום של 645 אלף שקל; התביעה הוגשה נגד האחים אשר ודניאל כראדי



שלי נרקיס, שכונה מלך השוק האפור, זכה בשבוע שעבר בתביעה בסך 645 אלף שקל נגד לווים. בהיעדר הסכם הלוואה מסודר סירב בית משפט השלום בתל אביב לקבל את טענות נרקיס לסכומים נוספים שהלווים חייבים לו, כולל ריבית, בסך 350 אלף שקל.



הצ'ק שהיה בידי נרקיס בסך 645 אלף שקל חזר, וזה הגיש ב-2006 תביעה בסך מיליון שקל נגד האחים אשר ודניאל כראדי. אלה טענו שהחתימות שלהן זויפו והם אינם מכירים את נרקיס ומעולם לא העבירו לו את הצ'ק. בגב הצ'ק התנוססו חתימות של אח נוסף שהלך לעולמו, אבי כראדי, ושל דניאל כראדי.



במשפט גרס נרקיס כי אין ספק שהאח המנוח קיבל יפוי כוח מאחיו. לגישתו, די בכך שבחקירתו הודה אשר כראדי כי ייפה את כוחו של האח המנוח לעשות בחשבונו כבשלו. דבר זה מעיד, גורס נרקיס, כי שלושת האחים ביקשו לעשות יד אחת כדי ליהנות מעסקות סיבוביות ומסחר בכספים ולהתנער מהחוב.



עוד טען נרקיס כי בעד הצ'ק ניתנה תמורה, אך לטענה זו לא צירף כל מסמך שיכול לאשר זאת. בחקירתו הנגדית הודה נרקיס כי באותה העת לא נהג לערוך קבלות וחשבוניות בעת מתן ההלוואות. "כרטיס הנהלת חשבונות יש לך?" נשאל בחקירה הנגדית. "לשאלך, לא. גם לא קבלה. חשבונית מס אין. אין הסכם הלוואה מסודר. בעיני הצ'ק הוא ההסכם. כפי שאמרתי לא הייתי מסודר עם רשויות המס".



למרות זאת, קליין קיבל את טענת נרקיס כי החזיק פיסית בצ'ק והיה זכאי לסכום הנקוב, זאת בשל העובדה שהנתבעים לא סיפקו הסבר מניח את הדעת כיצד הגיע לידי נרקיס צ'ק מחשבון אשר כראדי לפקודת דניאל כראדי. ובנוסף, הקשה השופט, "כיצד בגב הצ'ק יש הסבה של דניאל כראדי בצירוף תעודת זהות שלו וכן חתימה נוסף של האח המנוח בצירוף מספר הסלולרי שלו"?



"לאור כל הנסיבות האמורות נראה כי השטר ניתן בהרשאה על ידי דניאל כראדי או לחלופין אבי כראדי וזאת בתמורה להלוואה שניתנה", סיכם השופט.



השופט קליין קבע כי נרקיס, מסיבותיו הוא, לא פרע את הצ'ק במועד אלא לאחר תקופה של ארבע וחצי שנים. אם היה מוגש הצ'ק לביצוע במועד ייתכן שכל הסכסוך היה נמנע כי האח המנוח יכול היה להכחיש או לאשר את נסיבות העברת הצ'ק לנרקיס. באי הצגת מסמכים המציגים את הריבית המצופה או הסכם ההלוואה, פסק השופט, גרם נרקיס ל"נזק ראייתי". לפיכך חייב קליין את הנתבעים רק בסכום הצ'ק וריבית והצמדה מעת הגשת התביעה בלבד. האחים כראדי ישלמו לנרקיס שכר טרחת עורך דין בסך 36 אלף שקל.



(א 69051/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully