וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבית הליבור צפוייה להישאר בשפל של ארבע שנים וחצי

סוכנויות הידיעות

5.1.2009 / 14:24

הזרמת כסף מבנקים מרכזיים לכלכלה ולמגזר הפיננסי תסייע במאבק במחנק האשראי



הליבור, הריבית הבין בנקאית בלונדון לשלושה חודשים, עשוייה להישאר סמוך לשפל של ארבע שנים וחצי, בזכות הזרמת כספים של הבנקים המרכזיים לכלכלות ולחברות הפיננסים, במאבק כנגד מחנק האשראי.



הליבור ל-3 חודשים על הדולר שנפלה ל-1.42% ביום שני, לפי נתונים שפירסמו בנקים באירופה, דיווחה בלומברג. נתון זה גבוה ב-0.01% בלבד משפל שנרשם ב-8 ביוני 2004, שלושה שבועות לפני שהבנק הפדרלי החל להעלות את הריבית משפל של 45 שנים באותה עת.



הריבית הבין בנקאית בהונג קונג, הנקראת היבור, נפלה ב-0.05% ביום שני ל-0.9%, הרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2005.



"יש יותר אופטימיות בשווקים כעת, בתקווה שקובעי המדיניות ימנעו קריסה מערכתית ויתמרצו צמיחה", אמר דריוס קובלצ'יק, אסטרטג השקעות ראשי ב-SJS מרקטס בהונג קונג. "הבנקים המרכזיים מרחיבים את היצע הכסף ככל האפשר, והסיכון בשוקי הכסף הולך ויורד".



הבנקים המרכזיים פעלו כנגד מחנק האשראי על ידי הורדת הריבית והלוואת הון בהיקפים חסרי תקדים ישירות לבנקים. בכך סייעו להוריד את הריביות הבין בנקאיות לרמות הנמוכות ביותר זה ארבע שנים. הליבור ל-3 חודשים גבוהה ב-1.16% מיעד הבנק הפדרלי, לעומת פער של 0.12% שהיה שנה לפני המשבר.



ליבור, הריבית הקובעת עבור מוצרים פיננסיים בשווי של 360 טריליון דולר בעולם, לפי נתוני איגוד הבנקאים הבריטיים, נקבעת על ידי פאנל של בנקים בסקר עבור האיגוד מדי צהריים בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully