וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיבי החליפה מניות בבינ"ל: הגדילה זכות ההצבעה ל-74.1%

יובל מעוז

5.1.2009 / 14:29

מכרה כמיליון מניות מסוג בינלאומי 5 ורכשה 4.9 מיליון מניות של הבינלאומי 1. מטרת המהלך: הגדלת הסחירות במניות שתוביל לכניסה למעו"ף

פיבי אחזקות, שבשליטת צדיק בינו, ביצעה אתמול החלפת מניות של הבנק הבינלאומי, שבהן היא מחזיקה. פיבי מכרה כמיליון מניות מסוג בינלאומי 5 ורכשה 4.9 מיליון מניות של הבינלאומי 1.

לבנק הבינלאומי יש שני סוגי מניות: בינלאומי 1 ובינלאומי 5. ההבדל בין המניות הוא בערך הנקוב, 1 אגורה לעומת 5 אגורות, וזכות ההצבעה שהן מקנות. מניות מסוג 1 מקנות יותר זכות הצבעה מאשר אלה של מניות מסוג 5.

בעלי המניות העיקריים בבנק הבינלאומי הם פיבי ובנק דיסקונט. בנק דיסקונט מחזיק במניות הבינלאומי (26.4%) בעיקר באמצעות מניות מסוג 5, המקנות לו 9.7% מכוח ההצבעה. פיבי מחזיקה ב-34.5% מהבנק הבינלאומי באמצעות מניות 1 ו-19.8% באמצעות מניות 5.

כעת, לאחר שינוי האחזקות, עלה שיעור ההחזקות בזכויות הצבעה בבנק מ-72.6% ל-74.1%. פיבי הודיעה כי היא עשויה לפעול במתכונת דומה של החלפת מניות גם בעתיד.

הבנק מתכנן לבצע בעתיד איחוד הון, ואז אולי יוכלו המניות להתחיל להיסחר במסגרת מדד תל אביב 25. איחוד המניות יגדיל את הסחירות במניות הבנק ויאפשר כניסה למדד המוביל של הבורסה, ת"א 25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully