וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר: תערוכת הגאדג'טים השנתית של לאס וגאס מצטמקת

רויטרס

5.1.2009 / 15:04

ביל גייטס וסטיב ג'ובס ייעדרו, לראשונה, מהאירוע; סטיב באלמר יחליף את גייטס



המיתון בארה"ב מגיע גם למה שנחשב למכה של עולם הגאדג'טים: התערוכה השנתית למוצרי אלקטרוניקה, CES, בלאס וגאס, שתתקיים השבוע. מארגני האירוע צופים את השתתפותם של פחות יצרנים, קמעונאים ואנשים בתערוכה.



איגוד מוצרי האלקטרוניקה, CEA, שנותן חסות לאירוע, צופה את השתתפותם של 130 אלף איש, לעומת 141 אלף בשנה שעברה. גם מספר החברות שיציגו את מוצריהן בביתנים, שיתפרסו על פני 1.7 מיליון מ"ר, ירד: 2,700 השנה לעומת 3,000 בשנה שעברה.



הגאדג'טים שיככבו השבוע צפויים להיות מכשירים קטנים וירוקים יותר מהסוג שיכול לסייע לצרכנים לחסוך בהוצאות. זאת, בניגוד לשנים האחרונות, בהן ההתמקדות הייתה במסכי טלוויזיה ענקיים - 150 אינץ' - מוצר שמרבית הצרכנים בכל מקרה לא יכלו להרשות לעצמם. פריטים נוספים שיתפסו את מרכז הבמה צפויים להיות מכשירי סלולאר, משחקי וידיאו, טכנולוגיית תלת-מימד, מערכות ניווט אישיות וגם מחשבים ניידים קטנים במיוחד מסוג netbooks, במחיר שבין 300$-400$, עם צפי למכירות של 21.5 מיליון יחידות השנה.



בניגוד לשנים עברו, הרבה מהחברות יתמקדו השבוע בסגירת עסקות במקום להסתפק בביתנים ראוותניים. לדברי ג'ייסון אוקסמן מה-CEA, "הרבה חברות מבקשות מאיתנו חדרי פגישות. הן מחפשות לעשות עסקים בתערוכה, בניגוד להתעסקות ברכישות של יחידים המבקרים בביתנים".



אחד הסימנים המובהקים למשבר שפוקד את ארה"ב בימים אלה הוא החלטתם של מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, ומנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, להיעדר השנה, לראשונה, מהאירוע. זאת, לאחר שביטלו את השתתפותם בתערוכה השנייה הכי נחשבת של התעשייה: Macworld. במשך השנים הם היו נואמי המפתח באירוע וסחטו קריאות התפעלות מהקהל, כאשר העניקו לו הצצות למוצרים חדשים. אבל השנה, הכלכלה ספגה פגיעה ומכירות הגאדג'טים נמצאות בירידה.



את גייטס, שנשא את נאום הפתיחה המסורתי, יחליף ביום רביעי בלילה מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הצפוי להציג את Windows 7, הגירסה החדשה הראשונה שאחרי עידן גייטס. נואמים בולטים אחרים: מנכ"ל סיסקו סיסטמס, ג'ון צ'יימברס; יו"ר אינטל, קרייג בארט; מנכ"ל פורד, אלן מולאלי; ומנכ"ל סוני, הווארד סטרינגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully