וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: "2009 תהיה שנה קשה בענף המזון"; ממליצים על מניות שופרסל אסם ופרוטרום

יעל פולק

5.1.2009 / 15:17

"לשטראוס תמהיל מוצרים לא חסין - הצרכנים יוותרו על קפה ומתוקים במיתון"


"שנת 2009 צפויה להיות שנה קשה לחברות בענף המזון. מבין המניות בסקטור, אנו מאמינים שה-upside הגדול ביותר נמצא במניית , וממשיכים לראות ב את המניה הכי דפנסיווית. מבין הקמעוניות עדיפה מניית על פני ", כך מעריכים בלידר שוקי הון. "סקטור המזון הוא הנפגע האחרון בעתות משבר, ואנו מאמינים כי כבר ברבעון הרביעי של 2008, ובוודאי ב-2009, תורגש פגיעה בתוצאות הכספיות של החברות. להערכתנו, השוק כבר העניק את פרמיית הדפנסיוויות לסקטור המזון, ועל כן אנו ממליצים להשקיע בסקטור לפי משקלו בשוק".

בלידר מתייחסים לתחרות שבין שופרסל לרבוע הכחול: "שופרסל חיזקה בשנה האחרונה את מעמדה והתייעלה תפעולית בפרמטרים שונים. כמו כן, נערכה הרשת באופן יוצא מן הכלל לתקופת המיתון, עם מותג פרטי חזק והשקעה רבה במיתוג הפורמטים של סניפי דיסקאונט. המתחרה הגדולה, רשת הרבוע הכחול, נמצאת מחוץ למשחק, ומתרכזת בהגדלת נתח השוק, שיור המרווחים ובניית אסטרטגיה, ואין לה זמן למלחמות. זה הזמן של שופרסל להמשיך ולבסס את מעמדה".

לגבי הספקים, מעריכים בלידר כי אסם ופרוטרום הן דפנסיוויות יותר מ. בלידר מסבירים כי שטראוס מתמודדת עם מספר קשיים: תמהיל מוצרים שאינו חסין מיתון (מכירת מוצרי מותרות, קפה ומתוקים, רכישות שנפגעות באופן ניכר בתקופות מיתון), קושי בעדכון המחירים לאור עליות מחירי חומרי הגלם ואסטרטגיה המבוססת על שיעורי צמיחה גבוהים מאוד.

"לפרוטרום ולשטראוס, שהאסטרטגיה שלהן מתבססת על צמיחה, צפויה פגיעה עקב ירידה ברמות הביקוש וקושי בהתמודדות מול גופים בינלאומיים חזקים. עם זאת, עבור אותם גופים שנת 2009 טומנת בחובה הזדמנויות לרוב; אנו סמוכים ובטוחים שנראה יותר ויותר חברות שיתקשו לצלוח את המשבר וחברות שתהיינה מועמדות לרכישה במחירים טובים".
.
בלידר מוסיפים כי "ענף המזון ייאלץ להתמודד עם עלייה מהותית בשיעור האבטלה, קיצוץ במשכורות והפסדים כתוצאה מירידות השערים בבורסה. כל אלה מביאים כמובן לצמצום בהכנסה הפנויה. מעבר לכך, הרגלי הקנייה יהפכו חכמים יותר: דרך השוואות מחירים וויתור על מוצרי מותרות. כתוצאה מכך ומהעובדה שהסביבה תהפוך תחרותית הרבה יותר עבור הרשתות, נראה הורדות מחירי מוצרים שיגולגלו, כמובן, גם לספקים".

בלידר מעריכים, כי "בשנת 2009 נראה גידול ברכישת המזון בשוק הפרטי על חשבון שופרסל ורבוע כחול, מאחר והשוק הפרטי והרשת הרביעית (בלידר מתייחסים למספר רשתות פרטיות, כמו רמי לוי וחצי חינם, כרשת רביעית אשר יוצרת לחץ מול הספקים, י.פ) ממוצבות וממותגות בתודעת הצרכן כחנויות Heavy Discount הרבה יותר מהרשתות המובילות. בעוד חלק מהרשתות ייהנו מחיזוק מעמדן, חלקן יתקשו לצלוח את המשבר ולהערכתנו ייבלעו תחת הרשתות הגדולות יותר. תקופת המיתון הקודמת היוותה את המנוע לצמיחתה של הרשת הרביעית, ואנו מאמינים כי היעלמותה של קלאבמרקט בהחלט נותנת מקום לשחקן גדול נוסף בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully