וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט תפתח את שבוע המסחר בהמתנה לפרסום נתוני מכירות הרכב בארה"ב

שמואל שוסטר

5.1.2009 / 15:32

פייזר עשויה לרכוש את אחת ממתחרותיה הגדולות; טאואר תנסה לשמור על המומנטום לאחר שזינקה ב-56% ביומיים


צפי לפתיחה יציבה בוול סטריט: החוזים העתידיים מצביעים על יציבות עם פתיחת המסחר. על רקע עליות השערים שאיפיינו את המסחר בוול סטריט מתחילת 2009 ממתינים המשקיעים בוול סטריט לפרסום נתוני מכירות המכוניות בארה"ב ולנתוני הוצאות הבנייה בכדי להעריך את הכיוון אליו צועדת הכלכלה.

ביום שישי ננעל המסחר בעליות שערים. דאו ג'ונס טיפס ב-2.9% לרמה של 9,035 נקודות, נאסד"ק עלה ב-3.5% לרמה של 1,632 נקודות ומדד S&P-500 הוסיף 3.1% לרמה של 932 נקודות. בסיכום שבועי עלה דאו ג'ונס ב-6.1%, נאסד"ק הוסיף 6.7% ומדד S&P-500 עלה בסיכום שבועי ב-6.8%.

בזירת המקרו: לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט צפוים להתפרסם נתוני הוצאות הבניה בארה"ב לחודש נובמבר. על פי הערכות האנליסטים קיים צפי לגידול של 1.4% בהוצאות. בנוסף, ממתינים המשקיעים בוול סטריט לנתוני מכירות המכוניות בארה"ב בחודש נובמבר שעשויות להצביע על חודש נוסף של ירידה במכירות וירידה נוספת במניות חברות הרכב.



מחיר הנפט עולה זה יום המסחר השלישי ברציפות, לאחר שכניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה איימה על היציבות במזרח התיכון - האזור בעל תפוקת הנפט הגדולה בעולם ולאחר שקצין איראני קרא למדינות האיסלאמיות לשבש את אספקת הנפט למדינות התומכות בישראל ופעולתה בעזה. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש פברואר עולים ב-0.1% ונסחרים במחיר של 46.36 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. בשבוע שעבר טיפס מחיר הנפט ב-23%, העלייה השבועית החדה מאז אוגוסט 1986, בעקבות האירועים בעזה והמחלוקת בנוגע להעברת הגז הטבעי מרוסיה דרך אוקראינה למדינות אירופה.

, חברת התרופות הגדולה בעולם, תיסחר על רקע כוונתה לרכוש יריבה גדולה במטרה לשפר את מצבה הפיננסי. על פי הדיווחים מהלך מעין זה עשוי לגרור סבב מיזוגים נוסף במגזר התרופות. המהלך של פייזר משקף את הצורך שלה לפצות על הירידה הצפויה בהכנסות מפקיעת תוקף של פטנטים על תרופות. עם התרופות שהפטנט עליהן עומד לפוג נמנית ליפיטור, לטיפול בכולסטרול גבוה, שהיא התרופה הנמכרת ביותר בעולם. הפטנט על ליפיטור, שהיקף המכירות השנתיות שלה הוא יותר מ-13 מיליארד דולר, יפוג ב-2011.

פרשת מיידוף ממשיכה להסתעף. רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) אישרה היום כי ברנרד ל. מיידוף סקיוריטיז, חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף אשר הואשם בהונאת פונזי בשווי 50 מיליארד דולר, נבדקה על ידה ועל ידי רגולטורים נוספים לפחות 8 פעמים במהלך 16 השנים האחרונות. חוקרי ה-SEC בחנו את החברה של מיידוף בעקבות מיילים, שקיבלו מקרן גידור ניו יורקית, אשר כינתה את עסקיו של מיידוף "מאוד לא רגילים".

על רקע עונת החגים הטובה ביותר של החברה מעולם, העלה את המלצתו למניית , ענקית הקמעונאות המקוונת ל"משקל יתר", תוך שהוא צופה כי החברה תגדיל את נתח השוק בתחום הקניות המקוונות.

במניות הישראליות: , יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי הודיעה כי תפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008 ולשנה כולה ב-4 לפברואר.

צפויה להציג מחר בכנס נידהאם השנתי האחד-עשר שייערך בניו-יורק, במלון New York Palace. החברה תנסה להמשיך ולשמור על המומנטום החיובי שהוביל את מניית החברה לזינוק של 56% בשני ימי המסחר האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully