וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח צ'אנס: גבר ישלם לגרושתו מחצית מסכום זכייה במפעל הפיס - למרות הטענה שהתגרש לפני הזכייה

הילה רז

5.1.2009 / 15:58

ביהמ"ש: הצדדים המשיכו להתנהל כבני זוג עד לעזיבת הבעל את הבית - לאחר רכישת כרטיס ההגרלה



אדם שזכה בפיס ב-4.2 מיליון שקל יחלוק את כספי הזכייה עם גרושתו. זאת לאחר שבית המשפט לענייני משפחה קבע כי בעת שזכה בפרס היו השניים נשואים.



בני הזוג נישאו זה לזה לפני 37 שנים, ויש להם ארבעה ילדים משותפים. ב-2001 רכש הגבר כרטיס השתתפות בהגרלת היובל, אך השמיד בשגגה את כרטיס ההשתתפות. לאחר שעתר לבתי המשפט על מנת שיחייבו את מפעל הפיס להכיר בו כזוכה פסק בית המשפט העליון ב-2005 כי הגבר זכאי למלוא כספי הזכייה. ב-2002, לאחר שזכה בפיס, הגיש הגבר תביעה לפירוק שיתוף מהאישה. זו מצידה הגישה תביעה להכריז כי היא זכאית לחצי מרכושם של בני הזוג, וכן לחצי מכספי הזכייה בפיס.



בני הזוג הגיעו להסכם חלקי, לפיו רכושם המשותף יחולק ביניהם, אך דעותיהם נחלקו בנוגע לשאלה מתי חל הקרע בין בני הזוג, ועד מתי יש לראות ברכוש שצברו ככזה המשותף לשניהם בחלקים שווים.
האישה טענה כי עד שעזב, התגורר הגבר בביתם המשותף ויחסיהם היו טובים, למעט מריבות המקובלות בין בני זוג. לכן, לגישתה, היא זכאית לחצי מכספי הזכייה.



הגבר, מצידו, טען כי האישה הגישה ב-1999, ללא ידיעתו, תביעת גירושין כנגדו. לגרסתו, ממועד זה חל הקרע בין הצדדים, שלאחריו נעשתה הפרדה רכושית וכספית מוחלטת ביניהם, ולכן האישה אינה זכאית לכספי הפיס. האישה העידה כי הגישה תביעת גירושין ב-99', לאחר שגילתה שהבעל בוגד בה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר השלום לשרור בבית, ובתחילת שנת 2000 נסגר התיק בביה"ד הרבני והשניים המשיכו לחיות יחדיו.



שופט בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, דניאל טפרברג, קבע כי הצדדים המשיכו להתנהל כבני זוג עד לעזיבת הבעל את הבית ב-2002 - לאחר רכישת כרטיס ההגרלה. לפיכך פסק השופט כי האישה זכאית לחצי מכספי הזכייה. על הגבר הוטלו הוצאות משפט ושכ"ט בסך 20 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully