וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיה מזהירה: נפילה של 37% במטבע האוקראיני מאיים לפגוע מהותית בהון העצמי

נתן שבע

5.1.2009 / 16:45

החברה הגיע להסדר עם בנק לאומי לגבי הלוואה של 25 מיליון דולר אותה נטלה



חברת הנדל"ן אולימפיה מזהירה מפני היחלשות של המטבע האוקראיני. החברה מציינת כי ברבעון הרביעי נחלש המטבע האוקראיני ב-37% אל מול השקל, וכתוצאה מכך צפויה פעילות הנדל"ן היזמי של החברה באוקראינה להביא להפחתה מהותית בהונה העצמי של החברה בסוף שנת 2008.



החברה שבשליטת אוסקר כצנלסון, אלכס גור, חיים גוטרמן, יוסי בר וקבוצת ברונפמן פישר נמצאת בתהליך של בחינת השווי ההוגן של נכסי הנדל"ן להשקעה שלה באוקראינה, בין היתר בשל שחיקת המטבע. הונה העצמי של החברה נשחק, ועומד על 560 מיליון שקל ומהווה 37% מסך המאזן. מתחילת השנה הפסידה החברה 51 מיליון שקל.



בנוסף מודיעה החברה - אשר אחד מבעלי השליטה בה, מתיו ברונפמן, הוא גם בעל השליטה בבנק דיסקונט - כי בנק לאומי הגיע להסדר עימה לגבי פרעון ההלוואה שלה. לפני כשבועיים הודיעה החברה כי אינה עומדת באמות הפיננסיות שלה בהלוואה בסך של 25 מיליון דולר, אותה נטלה. 10 מיליון דולר מסכום ההלוואה ייפרעו במהלך ינואר 2009. יתרת ההלוואה, בסך 15 מיליון דולר, תהפוך להלוואה לזמן ארוך. הבנק ישקול להעמיד לחברה מסגרת אשראי נוספת, בסך 40 מיליון שקל, כנגד בטחונות מתאימים. כמו כן, החברה תעבה את הבטחונות שהעמידה לבנק להבטחת ההלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully