וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין יוצאת למלחמה בפורנוגרפיה באינטרנט; על הכוונת: גוגל

סוכנויות הידיעות

5.1.2009 / 17:07

הדוברת הסינית של ענקית החיפושים: "עד כה, לא בוצעו שום עבירות"



ממשלת סין פתחה היום במתקפה בלתי מוגבלת בזמן נגד פורנוגרפיה ברשת האינטרנט. היעדים לצנזור כוללים, בין היתר, פורטלים מקוונים פופולאריים ומנועי חיפוש כמו גוגל. לפי הודעה שפורסמה ב-china.com.cn, האתר הרשמי של הממשל בבייג'ין בשפה הסינית, שבע סוכנויות ממשלתיות ישתפו פעולה במערכה "לטהר את הסביבה התרבותית של האינטרנט ולהגן על התפתחותם הבריאה של קטינים".



פורנוגרפיה אסורה על פי חוק בסין. למרות זאת, משטרת האינטרנט של הממשלה נאבקת כדי לחסום את הגישה לאתרים שבסיסם בחו"ל.



עוד צוין בהודעה הרשמית כי גוגל ובאיידו, שני מנועי החיפוש הפופולאריים ביותר בסין, כשלו לנקוט צעדים יעילים נגד התופעה, לאחר שקיבלו התראות ממשטרת האינטרנט על כך שהם מספקים קישורים לחומרים פורנוגרפיים. יעדים נוספים שפורטו בהודעה כוללים את הפורטלים סינה וסוהו, כמו גם מספר אתרים לשיתוף קבצים ולוחות מודעות מקוונים, המכילים צילומים בעייתיים, בלוגים והודעות.



הממשל בבייג'ין נראה נחוש לחסל את התופעה: בהודעה נאמר כי העוברים על החוק ייענשו בחומרה, אם כי לא נאמר כמה זמן יימשך המבצע.



דוברת מטעם גוגל בסין, צ'וי ין, דחתה את ההאשמות נגד האתר, ואמרה כי הוא אינו מכיל תכנים פורנוגרפיים. "אם נמצא כל הפרה שהיא - נפעל. עד כה, לא ראיתי שום דוגמאות של הפרות".



לאחר שריכך את הפיקוח הממשלתי על התקשורת והאינטרנט במדינה, במהלך המשחקים האולימפיים שנערכו בקיץ שב הממשל בבייג'ין ואכף לאחרונה את חוקי הצנזורה במלוא החומרה כנגד אתרים שהוא מחשיב לחתרניים או פוליטיים מדי. ב-19 בדצמבר נחסמה הגישה לאתרי ה"ניו יורק טיימס" ורשת השידור הבריטית בי-בי-סי, אולם הם היו פתוחים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully