וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן מכרה תחנת דלק בראשל"צ לדלק ישראל ב-42 מ' ש'

מאת יורם גביזון

6.1.2009 / 6:58

החברה מכרה בשבוע האחרון נכסים ב-320 מיליון שקל כחלק מתוכנית מימוש נכסים במיליארד שקל לשנת 2009



>> מסע המימושים של חברת דלק נדל"ן נמשך, והפעם בעסקת בעל עניין. שבוע לאחר שמכרה את אחזקתה בבניין המשרדים בית הרצל בתל אביב תמורת 42 מיליון שקל, מכרה דלק נדל"ן את תחנת הדלק הכח ראשון לחברה האחות דלק ישראל תמורת 41.6 מיליון שקל.

תחנת הדלק הכח ראשון ממוקמת באזור התעשייה המזרחי של ראשון לציון והופעלה בידי דלק ישראל תמורת דמי שכירות ששולמו לחברת דלק נכסים מניבים, שהיתה בבעלות דלק נדל"ן (80.1%) ומגדל (19.9%).



דלק נדל"ן חתמה לפני שבוע על עסקה שבה רכשה את מניותיה של מגדל בדלק נכסים מניבים תמורת 43.2 מיליון שקל, ששולמו באמצעות מכירת קרקע בפי גלילות, העברת מיליון של מניות דרבן מקבוצת פישמן, וכן זכות לפירעון חלק מהלוואת בעלים שנתנה דלק נדל"ן לדלק נכסים מניבים.



במקביל, מכרו דלק נכסים מניבים וחברת סהר לחברת מגדל חמישה נכסים מניבים, קרקע באזור צומת גהה, וכן קיבלו אופציה למכור למגדל שטחי משרדים בבניין לב תל אביב וקרקע באזור פולג בנתניה תמורת 237 מיליון שקל.



בעקבות העסקה לרכישת מניותיה של מגדל בדלק נכסים מניבים התאפשרה ביתר קלות עסקת בעל עניין זו. תחנת הדלק הכח ראשון נחשבת אחת מהתחנות המובילות של דלק ישראל, כשהיקף המכירות המוערך שלה הוא 700-800 אלף ליטר בחודש.



דמי השכירות ששילמה דלק ישראל לדלק נכסים מניבים ושיעור ההיוון ששימש בסיס לעסקת הרכישה לא נמסרו, אך ועדת הביקורת של דלק ישראל נימקה את העסקה בכך שהיא נעשית במחיר שוק ואינה פוגעת בטובת החברה. היא נימקה זאת גם בכך שהרכישה תואמת את האסטרטגיה של החברה להעביר לבעלותה מספר מקסימלי של תחנות תדלוק לבעלותה כדי לשלוט במדיניות האשראי של התחנה; לפתח פעילויות מסחריות, כולל הפעלת חנויות נוחות והקמת מתחמים מסחריים; וכן לשווק מוצרים ייחודיים, כמו דלק דרגון.



דלק ניצלה באחרונה את עליית מחיר ההון למגזר העסקי כדי לחתום על עסקות שכירות ארוכות טווח שבהן מהוונת דלק ישראל את שכר הדירה העתידי בשיעורי היוון דו-ספרתיים באופן שמקטין את עלות הרכישה לדלק ישראל.



ועדת הביקורת ציינה עוד כי התמורה בגין הרכישה היא לאחר שהומצאה חוות דעת שמאי מפורטת. דלק ישראל הפעילה 236 תחנות תדלוק נכון לסוף הרבעון השלישי של 2008.



דלק נדל"ן הכריזה באחרונה על כוונתה למכור נדל"ן מניב קרקעות ומניות בחברות נדל"ן בסכום כולל של מיליארד שקל ב-2009, כולל מכירת נכסים ב-160 מיליון שקל בידי דלק נכסים מניבים. זאת, במטרה לשרת חוב של 646 מיליון שקל ב-2009, כולל חוב של 65 מיליון שקל לקבוצת דלק. דלק נדל"ן מתכננת למכור נכסים ב-971 מיליון שקל ב-2010 כדי לפרוע התחייבויות פיננסיות ב-691 מיליון שקל בשנה זו.



למרות המימושים נסחרות איגרות החוב של דלק נדל"ן מסדרה ה' למשך חיים ממוצע (מח"מ) של 4 שנים בתשואה של 38%. האג"חים מסדרה כ"ה שהמח"מ שלהם 2.26 שנים נסחרות בתשואה של 76%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully