וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חבר מועצת עיריית ת"א קידם אינטרסים של ראובן גרוס

מאת הילה רז

6.1.2009 / 6:58

לטענת הפרקליטות, יגאל חיים תמך בישיבות בהצעות שעשויות לשרת את עסקיו של גרוס - תמורת הבטחה לקבל מכונית



>> חבר לשעבר במועצת עיריית תל אביב פעל לכאורה לקידום ענייניו של בעל החניונים ראובן גרוס - כך עולה מכתב אישום שהגישה אתמול לבית משפט השלום בתל אביב המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. חבר המועצה, יגאל חיים (39), מואשם במרמה ובהפרת אמונים של עובד ציבור.

חיים החזיק בעבר בתיק רישוי העסקים בעירייה ושימש דירקטור בחברה העירונית אחוזות החוף, העוסקת בתפעול חניונים. לטענת התביעה, בשנים 2001-2004 הוא פעל בהזדמנויות שונות לפי הוראותיו של גרוס מתוך רצון לקדם את ענייניו של זה.



לדוגמה, ביוני 2003 אמורה היתה הוועדה המקצועית של אחוזות החוף לדון בשיטת המכרזים שתונהג בחברה. לטענת הפרקליטות, בהוראתו של גרוס השתתף חיים בישיבת הוועדה. חיים לא חשף בפני הוועדה את קשריו עם גרוס, ותמך בעמדה שהיטיבה עמו.



הפרקליטות טוענת כי גרוס הציע לחיים מכונית סקודה לשימושו האישי. לפי האישום, חיים הסכים באופן עקרוני לקבל מגרוס מכונית אך לא היה מעוניין בדגם שהוצע לו.



כתב האישום מוגש במסגרת "פרשת החניונים" שנחשפה ב-2004. מהחשדות בפרשה עולה כי גרוס, המקורב לראש העיר רון חולדאי וחלש על חניונים ציבוריים רבים בתל אביב, ידע מראש מהו הסכום שעליו להציע במכרזים להפעלת חניונים - וכך זכה ברבים מהם. כתב האישום נגד גרוס הוגש ביולי 2008.



כתב האישום נגד חיים הוגש על ידי עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, ערן זלר וסטיב בוארון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully