וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכייני H הנדל"ן בקניונים בישראל יקר מאשר באירופה

מאת עדי דברת

6.1.2009 / 6:58

רשת האופנה השוודית נמצאת במו"מ לשכירת שטחים בכמה קניונים. הזכיינים מצהירים: המחירים יהיו תחרותיים ודומים לאלה שבאירופה



>> "עלויות השכירות בקניונים בישראל יקרות בהרבה מהממוצע שמשלמת H&M באירופה" - כך אומר אנדרו חורש, מבעלי יבואנית טויוטה ולקסוס בישראל ויו"ר H&M ישראל, בראיון ראשון ובלעדי. הראיון מתפרסם בגליון ינואר של מגזין TheMarker.

הזכיינים הישראלים נמצאים כבר במו"מ על שכר הדירה עם כמה קניונים. חורש, שעד כה נמנע מלהתראיין לתקשורת, אומר כי מחירי הנדל"ן מהווים מבחינתו בעיה גדולה יותר מאשר עלויות השינוע לישראל והלוגיסטיקה. למרות פער העלויות הזה, אומרים חורש וגלעד קרונר - עד לאחרונה מנהל השיווק של טויוטה ומי שנבחר לכהן כמנכ"ל H&M ישראל - כי המחירים של H&M בישראל יהיו תחרותיים ודומים לאלה באירופה.



לדברי השניים, חנויות H&M בישראל יהיו חנויות ענק שישתרעו על 2,500 מ"ר ויותר, כמו החנויות הגדולות של הרשת בעולם. את הפורמט הקטן יותר של הרשת, הכולל חנויות קטנות יותר, לא נראה בישראל בתחילה. חורש אמר כי הפריסה של הרשת תהיה ארצית, מכיוון ש"הרשת צריכה לשרת מדינה שלמה".



כניסת H&M לישראל צפויה לדעת רבים ליצור איום קיומי על רשתות אופנה קטנות שהמותג שלהן לא מספיק חזק, ועשויה גם לשנות את מאזן הכוחות בין קניונים רבים - בדומה להשפעה שהיתה לכניסת מתחרתה של H&M, זארה, לישראל. קרונר סבור שהערכות אלה שגויות: "זה יעשה רק טוב לשוק ואמור לעשות טוב גם למתחרים. כשיש מתחרה חדש השוק גדל, הצריכה גדלה וההתעניינות גוברת. חברות אחרות כבר מתארגנות לקראת ההגעה והן בטח ישתפרו ויתייעלו, והצרכן ייהנה כי יקבל סחורה טובה יותר במחירים טובים יותר".



קרונר סבור כי שוק האופנה הישראלי אינו רווי מבחינת הצריכה לנפש: "באירופה, הצריכה הממוצעת לנפש היא 600-650 יורו, ובישראל 200-250 בלבד". קרונר וחורש צפויים לבלות חלק גדול מהשנה הקרובה בשוודיה בלימוד שיטת העבודה של H&M. הסניף הראשון של הרשת ייפתח בישראל ב-2010.ט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully