וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטרום קונה את אוקספורד כימיקלים תמורת 12 מיליון דולר

מאת יובל מעוז

6.1.2009 / 6:58

ב-2007 הסתכמו המכירות של הפעילות הנרכשת בכ-14 מיליון דולר והרווח התפעולי היה 900 אלף דולר. הרווח התפעולי ב-2008 צפוי לצמוח ל-1.5 מיליון דולר. אורי יהודאי: נמשיך ברכישות ב-2009



>> יצרנית חומרי הטעם והריח פרוטרום חתמה על הסכם לרכישת עסקיה של חברת אוקספורד כימיקלים הבריטית תמורת 12 מיליון דולר. מחזור המכירות של החברה הנרכשת הסתכם ב-2007 בכ-14 מיליון דולר.

פרוטרום ביצעה סבב רכישות מקיף ב-2007, אז קנתה שבע חברות ברחבי העולם שהרחיבו בצורה משמעותית את פעילותה. בין החברות שנרכשו ניתן למנות את חברת גוורצמילר הגרמנית, העוסקת בפיתוח תמציות טעם, בעסקה בהיקף של 67 מיליון דולר, ובלמיי הבריטית, המתמקדת בפיתוח תמציות טעם טבעיות, שנרכשה תמורת 17.8 מיליון דולר.



ב-2008 התמקדה פרוטרום בעיקר במיזוג הפעילויות שנרכשו, ואתמול, עם תחילת 2009, הכריזה החברה על רכישה חדשה. אוקספורד, החברה הנרכשת, מעסיקה כ-70 עובדים ועוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של חומרי גלם ייחודיים לתעשיית הטעם והריח. הרכישה צפויה להרחיב את סל המוצרים שמציעה חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום ללקוחותיה ואת מאגר הלקוחות שלה ברחבי העולם.



בפרוטרום מציינים כי הנהלתה של אוקספורד תשולב בהנהלת חטיבת חומרי הגלם, "לאוקספורד צנרת של מוצרים חדשניים ומעניינים בפיתוח, עם דגש על תחום חומרי הטעם הטבעיים".



לפרוטרום ולאוקספורד שני מפעלי ייצור ופיתוח הסמוכים זה לזה בצפון בריטניה. פרוטרום תפעל לאיחוד מערכי המחקר והפיתוח, התפעול, השיווק, הרכש והמכירות שלה ושל אוקספורד.



ב-2007 הסתכמו המכירות של הפעילות הנרכשת בכ-14 מיליון דולר והרווח התפעולי הסתכם ב-900 אלף דולר. הרווח התפעולי המוערך לשנת 2008 מהפעילות הנרכשת צפוי לצמוח ביותר מ-50% ליותר מ-1.45 מיליון דולר.



פרוטרום עוסקת בייצור ושיווק של תמציות טעם וריח וחומרי גלם המשמשים לייצור מזון, משקאות, תמציות טעם וריח ומוצרי טיפוח. החברה פועלת בישראל, אירופה, צפון אמריקה ואסיה. מניות החברה נסחרות בתל אביב ובלונדון.



"זו לא הרכישה האחרונה"



אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, אמר אתמול בעקבות העסקה: "אנו מתחרים עם אוקספורד כבר 30 שנה, והרכישה תחזק את המוצרים שאנו מציעים ללקוחות שלנו ותגדיל את צנרת המוצרים החדשים".



יהודאי אינו צופה פגיעה בפעילות החברה בעקבות המשבר הכלכלי: "80% מהפעילות שלנו היא בתעשיית המזון. זו תעשייה שלדעתנו תיפגע, אם בכלל, רק בצורה שולית. עם זאת, אנחנו פועלים בצורה נחושה להגדלת נתח שוק על ידי קניית קווי מוצרים, הפחתת עלויות והגדלת נתח שוק על חשבון המתחרים. אנחנו רואים במשבר הזדמנות ומסתכלים בצורה חיובית על 2009-2010".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully