וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי רכב חברה. האם מותר לי לקחת אותו למילואים?

חיים ביאור

6.1.2009 / 6:58

עובדים תחת אש



>> כמה מאנשי המילואים שגויסו בימים אלה מועסקים בארגונים המעניקים לעובדיהם הטבות, כגון רכב צמוד וטלפון נייד. מדובר, למשל, באלה המועסקים בחברות פיננסים ובחברות היי-טק וכן בבכירים בתעשייה. האם עובד רשאי לקחת עמו למקום ההתייצבות למילואים את רכב החברה והטלפון הנייד?

עו"ד גילת ויזל-סבן, מנהלת מחלקת יחסי עבודה ושותפה במשרד עוה"ד בן-ארי פיש, אומרת כי יש חברות המעמידות לרשות העובד רכב שמשרת לא רק אותו אישית, אלא גם את בני משפחתו, והשימוש בו אינו מוגבל לימי העבודה אלא מותר גם בסופי שבוע ובחגים. לדבריה, גם כאשר העובד יוצא לחופשה קצרה של ימים אחדים הרכב נשאר ברשותו, כלומר, הרכב עומד לרשות העובד לצורך ביצוע נסיעות פרטיות, כגון טיולים.



לדברי ויזל-סבן, בחוזי עבודה אין בדרך כלל התייחסות לשאלה אם ניתן לקחת את רכב החברה למילואים, אך אין ספק כי שימוש ברכב החברה למטרה זו אינו נכלל במטרות שלשמן ניתן הרכב לעובד. לכן, לדבריה, זכותו של המעביד להתנגד לכך שהעובד ייקח עמו את רכב החברה למקום ההתייצבות למילואים.



"אלא שהמציאות קצת יותר מורכבת", אומרת ויזל-סבן. "אם קיבלת צו קריאה למילואים לתקופה ארוכה למדי, כמו שבועיים או יותר, המעסיק מצפה ממך שלא תיקח אתך את הרכב לתקופה כזו". לדבריה, אם בכל זאת תשתמש ברכב למשך תקופה ארוכה במילואים, הגיוני שהבוס יפגין אי נחת מהמעשה ויראה זאת כהתנהגות בלתי הוגנת מצדך. "לעומת זאת אם תבהיר למעסיק שאתה לוקח את האוטו למילואים למשך יומיים-שלושה ואפילו ארבעה ימים, סביר להניח שהוא לא יעשה מזה עניין".



לדברי ויזל סבן, גם לגבי לקיחת טלפון נייד למילואים אין התייחסות בחוזי העבודה - אך שלא כמו לגבי הרכב, סביר שאף חברה לא תמנע ממך לעשות בו שימוש בשירות המילואים, יהיה ארוך ככל שיהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully