וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק באנרים

אבי זיתן

6.1.2009 / 6:58

שיווק באינטרנט



>> אין זה סוד שהאינטרנט נהפך בשנים האחרונות לפלטפורמה שיווקית מרכזית למותגים רבים בישראל ובעולם. נהירת המותגים לאינטרנט אינה מפתיעה. הפלטפורמה האינטראקטיווית מספקת מענה ל"שילוש הקדוש" לכל מפרסם: חשיפה רחבה וממוקדת לקהל המטרה, עלויות סבירות והגיוניות - ולא פחות חשוב תוצאות.

יתרה מכך, כמדיום הנמצא בהתפתחות מתמדת האינטרנט מאפשר לחדש, להפתיע ולבלוט. יתרונות אלה הם בעלי עוצמה רבה בייחוד בעת האחרונה. אי-הוודאות הכלכלית, סימני המשבר המעמיקים והתחושה שהפעם זה הולך להימשך תקופה ארוכה, הופכים את האינטרנט לכלי שיווקי מועדף על מפרסמים רבים.



אסטרטגיית השיווק באינטרנט בתקופה הקרובה צריכה להיות מושתתת על שלושה עקרונות מרכזיים: בניית הסכמי מדיה מוטי הצלחות ותוצאות, שימוש במגוון ערוצי השיווק האינטראקטיוויים (ובמלים אחרות, לא רק באנרים) והקפדה על פנייה ממוקדת ומפולחת אל קהלי המטרה.



העיקרון הראשון והחיוני ביותר הוא למנף את אחד היתרונות המרכזיים של האינטרנט - שיווק מוטה תוצאות. כלומר, סגירת הסכמי מדיה רק על בסיס הצלחות ותוצאות, כגון: כמות גולשים ייחודיים, כמות לידים וכמות מכירות. לא מומלץ לסגור הסכמים רק על בסיס כמות ההקלקות - הם אינם מצביעים בהכרח על איכות הכניסות וטיב הלידים. יתרון נוסף של האינטרנט, שאותו חשוב למצות, הוא יכולת המיקוד בקהלי המטרה הרלוונטיים. יתרה מכך, באמצעות בקרה יומיומית על ביצועי האתרים השונים במהלך כל קמפיין אפשר להתאים את הפרסום תוך כדי תנועה. דינמיות זו מבטיחה מקסום תוצאות ממשי.



פרסום במנועי חיפוש הוא דוגמה מצוינת למדיה אפקטיווית שבה אפשר לפלח את קהל המטרה ולשלם בעבור כמות הקלקות. שימוש במדיה זו יעיל במיוחד למוצרים דלי תקציב שחשוב לתחזקם לאורך זמן.



אמצעי זמין נוסף, שבארגונים רבים אינו ממונף דיו, הוא מאגר הנתונים הפנימי של הארגון. הכוונה למידע הבסיסי על הלקוחות - כגון כתובת מייל, גיל, מין, מיקום גיאוגרפי ומאפייני צריכה. פנייה ממוקדת באמצעות Newsletters ללקוחות היא כלי שיווקי נוח, מהיר וזול. החוכמה בפנייה באמצעות המייל היא יצירת ערך ממשי ומתמשך ללקוחות, תוך שימוש בפילוחים של קהלי המטרה.



ערוץ נוסף שעשוי להיות אטרקטיווי למפרסמים בימים אלה הוא השיווק הוויראלי. כלי זה אינו פשוט, משום שהמפתח להצלחתו טמון במידת היצירתיות והנועזות של המפרסם וביכולתו ליצור באזז ממשי ברשת. ואולם התמורה בעד מהלך מוצלח היא בעלת ערך עסקי ומותגי רב.



כלי שיווקי נוסף הוא ניהול בלוגים ורשתות חברתיות. העיקרון החשוב ביותר בתחום זה הוא הקפדה על פרסום תכנים שאינם מכילים אלמנטים שיווקיים בולטים, אלא מציגים שיח מקצועי, עדכני, חדשני ורלוונטי לקהלי המטרה. כמובן שלא נשכח את התוכן השיווקי גם באינטרנט. בדומה לאמצעי המדיה המסורתיים, אפשר לבנות מודלים של תוכן שיווקי המופצים באתרים הפונים לקהלי המטרה.



וערוץ האחרון הוא הפרסום בווידאו האינטרנטי. עלויות ההפקה וההפצה הזולות באינטרנט, וצמיחתו של הווידאו ברשת, הופכים את הפרסום בו לאפקטיווי ביותר.



-



הכותב הוא יועץ שיווק ואסטרטגיה וחבר הנהלת איגוד השיווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully