וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוטרקובסקי מודה בראשונה: חתמתי ליגאל ארנון על מסמך נאמנות לאחזקת מניות של סלקום

מאת עמית בן-ארויה ונורית רוט

6.1.2009 / 6:58

עו"ד יגאל ארנון טוען כי מנכ"ל הבנק הבינלאומי לשעבר שלמה פיוטרקובסקי מחזיק בעבורו בנאמנות 1% ממניות סלקום. פיוטרקובסקי מאשר שחתם על מסמך אך מדגיש: "יגאל אמר שזה נון פייפר"



>> התפתחות במאבק המשפטי בין שלמה פיוטרקובסקי ליגאל ארנון לגבי הבעלות על 1% ממניות סלקום: אתמול הודה פיוטרקובסקי בראשונה כי חתם לארנון על מסמך נאמנות. ארנון טוען כי על פיוטרקובסקי להחזיר לו 1% ממניות סלקום שאותן נתן לו בנאמנות. מנגד טוען פיוטרקובסקי כי המניות שייכות לו וכי קנה אותן לאחר שארנון ויתר על אפשרות שהיתה לו לרכוש אותן.

בחקירתו אתמול בבית המשפט סיפר פיוטרקובסקי, לשעבר מנכ"ל הבנק הבינלאומי, כי בזמן ישיבת דירקטוריון של הבנק במאי 96' ביקש ממנו ארנון, שהיה יו"ר הבנק וחבר קרוב שלו, לחתום על מסמך. לדבריו, אמר לו ארנון כי המסמך יאפשר לו לקבל בעתיד הטבות מס בזכות הוויתור שלו על מניות סלקום. פיוטרקובסקי טען כי הציע להתייעץ בעניין עם רו"ח זאב פלדמן, אך ארנון אמר לו שמדובר ב"נון פייפר פייפר" - מסמך שאינו מחייב. "הוא היה חבר שלי ועורך דין שלי, אז חתמתי", הוסיף.



ארנון טוען כי בשל סכסוך עם אשתו, שנהפכה לגרושתו, לא רצה להחזיק במניות סלקום שהיו ברשותו - ולכן פנה לחברו פיוטרקובסקי כדי שישמור עליהן בנאמנות. שוויין של המניות כ-20 מיליון שקל. הוא תומך את גרסתו במסמך נאמנות שעליו חתם לדבריו פיוטרקובסקי. בנוסף, הוא טוען כי פיוטרקובסקי קיבל דיווידנד בסך 17 מיליון שקל, שעליו להעביר אליו.



בדצמבר 2006 הגיש פיוטרקובסקי לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לבדוק במעבדות משטרת ציריך שבשווייץ את מסמך הנאמנות. לטענתו, במסמך נעשו שינויים ותוספות ללא ידיעתו. עוד טען פיוטרקובסקי כי לא חתם על המסמך וכי החתימה זויפה. המשפט נעצר ולפני חצי שנה קבעה מעבדה בשווייץ כי המסמך אינו מזויף.



שלשום התחדש המשפט והסתיימה חקירתו הנגדית של ארנון. אתמול נערכה חקירתו הראשית של פיוטרקובסקי והחלה גם חקירתו הנגדית. פיוטרקובסקי לא היסס לתקוף את ארנון בבוטות ואמר בין השאר "חבל שיש עורכי דין כאלה" ו"איך קורה שעורך דין מעמודי התווך של המשפט מתנהג כך"?



לגישת פיוטרקובסקי, כשהונפקו מניות סלקום באמצע שנות ה-90 הוצע 1% מהן לארנון. ואולם זה ויתר על העסקה כשגילה שלא יוכל לקבל לצורך רכישתן הלוואת נון-ריקורס (הלוואה שבה הנכס שנרכש באמצעותה הוא הערבות). מעדותו של פיוטרקובסקי עולה כי לאחר שהיו בידיו 2% ממניות סלקום פנה אליו ארנון ואמר שמגיע לו משהו בזכות הוויתור שלו על 1%. לדבריו, חשב כי אם סלקום תיהפך לחברה מצליחה ייתן לארנון "משהו מתוך יחסי החברות".



בעדותו עומת פיוטרקובסקי עם העברות כספים של ארנון, שלכאורה מדגימות את הקשר שלו ל-1% ממניות סלקום. פיוטרקובסקי הבהיר שהיה ברור לשניהם שאין מדובר בכספים שמקנים בעלות על המניות, אלא בחלק מהתחשבנויות שהיו ביניהם.



עו"ד רם כספי, המייצג את ארנון, שאל את פיוטרקובסקי אם נכון הדבר שבמועד פרישתו מהבנק אישר לעו"ד יעקב נאמן את העובדה שמחצית מהמניות מוחזקות בנאמנות עבור ארנון. על כך השיב פיוטרקובסקי כי נאמן אינו דובר אמת. כשנשאל על כך שהודה בעובדה זו ב-95' בפגישה עם עו"ד זיו שרון ממשרד אלתר ושות' - השיב כי האחרון ממציא את הדברים.



ארנון מיוצג על ידי עורכי הדין רם כספי וברק טל. פיוטרקובסקי מיוצג על ידי עורכי הדין חגי שלו ואיזי הולדשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully