וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרייטינג בשמים - הפסקות הפרסום התקצרו

מאת איילה צורף

6.1.2009 / 6:58

מהדורות החדשות כבשו את המסך לאורך כל שעות היממה כמעט, שיעורי הצפייה זינקו, והזכייניות נהנו מעדנה שלא ידעו מזמן. במשרדי הפרסום עדיין לא הקפיאו קמפיינים, אך מספר הפרסומות כבר ירד



>> אם לא די במיתון, שמביא עמו קיצוץ בתקציבי הפרסום, הגיעה המלחמה והביאה איום לקיצוץ נוסף. כבר כעת ניכרת ירידה במספר דקות הפרסום בטלוויזיה, המתבטאת במיעוט של הפסקות לפרסומות. בכירים בזכייניות הטלוויזיה לא יודעים אם לייחס את הירידה בהיקפי הפרסום למיתון ולקיצוצים בתקציבי הפרסום, או למלחמה בדרום.

במשרדי הפרסום, לעומת זאת, אומרים כי אף אחד מהמפרסמים הגדולים לא הקפיא את תקציבי הפרסום, והמפרסם הבולט ביותר שהקפיא קמפיין היה בנק הפועלים. כמה מהמפרסמים שינו מעט את אווירת הקמפיין שלהם, והפכו אותו לממלכתי יותר, אך גם הקמפיינים ההומוריסטיים שהיו נותרו באוויר, לעת עתה.



ואולם בכירים בתעשיית הפרסום אמרו בימים האחרונים כי אם חלילה יחריף המצב, ויחל סיקור מאסיווי של לוויות ופציעות, יורדו מהאוויר קמפיינים בעלי ארשת שמחה. במצב כזה, רצונם של המפרסמים להציג את המותג שלהם בין סיקור לוויה אחת לאחרת ייעלם.



מזכיינית ערוץ 2 רשת נמסר: "מוקדם לומר אם תחול ירידה במספר דקות הפרסום, אך אנו מקבלים עדכון מהמפרסמים על כך שהם משנים תוכניות ומכינים קמפיינים המתייחסים למצב ותומכים בתושבי בדרום". בפועל, הפסקות הפרסומות דוללו - ובניגוד לימים כתיקונם, יש שעות שידור שבהן משולבות רק הפסקת פרסומות אחת או שתיים לכל היותר.



באשר לתוכניות המשודרות, הרי שכבר ניכר שינוי בלוח השידורים. זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, וערוץ 10 לא שידרו בשבוע החולף כמעט אף אחת מתוכניות הפריים-טיים שתיכננו לשדר. ברשת לא שודרה תוכנית הסאטירה "שבוע סוף" - תוכנית הדגל של החברה, שעלות ההפקה שלה כ-250 אלף שקל לפרק. "באותו ערב החלה התקיפה הקרקעית בעזה והסיקור החדשותי היה בעיצומו, מה שהביא לדחיית שידורה של 'שבוע סוף'", נמסר מרשת.



הזכיינית קשת, שבשבוע שעבר החליטה לשדר את התוכנית "ארץ נהדרת" בשידור חי למרות הלחימה, החליטה שלא לשדר את התוכנית השבוע. לדברי רן תלם, סמנכ"ל התוכן של קשת, "ברור לנו שתוכנית סאטירה חשובה בימים כאלה, אך אי אפשר היה לדעת ביום ראשון מה יהיה מצב הרוח ביום שלישי. יש מצבים ורגעים שבהם לא ראוי לשדר סאטירה. לכן החלטנו לעצור. אנחנו לא יודעים מה יהיה בעוד שעה, ובוודאי לא מה יהיה בעוד יומיים".



גם בערוץ 10 לא שודרו בשבוע האחרון תוכניות שונות, בהן "האמת העירומה", "עד הבחירות זה יעבור", "מועצת החכמים", "העוקץ", ו"שורדות" - התוכנית החדשה של ליה גיל ונעמה קסרי.



בכל הנוגע לרייטינג, נהנו זכייניות הטלוויזיה המסחרית מעדנה שלא ידעו זה שנים, ושיעורי הצפייה בהן זינקו. מהדורת החדשות של ערוץ 2 זכתה לרייטינג ממוצע של יותר מ-30% בשבוע האחרון, וגם חדשות ערוץ 10 נהנו מנתוני צפייה גבוהים מהרגיל. תופעה מעניינת במיוחד היא הרייטינג בשעות הצהריים המוקדמות ובשעות הלילה המאוחרות: משדרי החדשות המשודרים בשעות אלה, המתאפיינות בדרך כלל בשיעורי צפייה של 1%-2% בלבד, זוכים ל-10% רייטינג ואף יותר.



החדשות, שכבשו את המסך בסערה, משודרות כמעט במשך כל שעות היממה. כך למשל, בחמשת ימי השידור של רשת מאז פרוץ המלחמה, שודרו יותר מ-40 שעות חדשות; ובערוץ 10 מדווחים על שידור של 15 שעות חדשות, כמעט בכל אחת מהיממות מאז תחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully