וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: הכלכלה לא תעצור את הביטחון

מאת מוטי בסוק

6.1.2009 / 6:58

הערכות: העלות הישירה של המלחמה עד אמש - 1.3 מיליארד שקל. בר-און: ההפקדות לקופות הגמל יוארכו עד סוף ינואר. האוצר לתעשיינים: בפיצוי למפעלים שנפגעו בדרום יש להביא בחשבון את המיתון במשק



>> "הכלכלה לא תעצור את הביטחון גם אם אנחנו נתונים במשבר כלכלי. עדיין מוקדם מאוד להעריך כמה המבצע יעלה לנו אך אנו נמצא לכך פתרון" - כך אמר אתמול שר האוצר, רוני בר-און, לגלי צה"ל.

בר-און הוסיף: "ביטחון עולה כסף. הוא תמיד עלה, אך שום דבר לא ייחסך מהצבא וממערכת הביטחון כדי להשיג את המטרות הצבאיות והאזרחיות. רה"מ, שרת החוץ ושר הביטחון עושים את תפקידם וכך גם אני אעשה את תפקידי כשר אוצר. כרגע אין שיח בין משרד האוצר למשרד הביטחון על כסף. דחינו את הדיון לתקופה שלאחר המבצע".



בשיחה שהתקימה באחרונה בין מנכ"ל משרד הביטחון, פנחס בוכריס, לראש אגף תקציבים באוצר, רם בלינקוב, סוכם כי הדיונים על הוצאות המלחמה המיוחדות של צה"ל, והדרכים לכיסוי ההוצאות יתקיימו רק לאחר שהמלחמה תסתיים. על פי הערכות בירושלים העלות הישירה של המלחמה עד אמש היתה כ-1.3 מיליארד שקל.



משרדי האוצר והפנים פירדמו אתמול תוכנית בסך 8 מיליון שקל לתגבור מערך החירום של הרשויות המקומיות בדרום - בין יתר חיזוק מערך הכבאות, תוספת מזרנים, שמיכות ותנורי חימום במקלטים.



אתמול דנו בר-און וראשי משרד ועם נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ובכירים באיגוד, בבקשות האיגוד המתייחסות למצב המיוחד בדרום. לין ביקש להאריך לתושבי קו העימות בדרום את המועד להפקדת כספים באפיקי חיסכון ארוך טווח (קופות גמל וקרנות השתלמות) על חשבון שנת 2008 עד לסוף ינואר 2009, במקום עד סוף דצמבר 2008. בר-און אמר כי בכוונתו להאריך את מועד ההפקדות של עמיתים בחסכונות ארוכי טווח בכל הארץ עד לסוף ינואר.



מחלוקת קשה התגלעה במו"מ בין האוצר לבין התעשיינים על הפיצוי לבעלי המפעלים בדרום. לעומת זאת הושגה התקדמות במו"מ בין האוצר להסתדרות. הצדדים ישובו וייפגשו מחר.



באשר למפעלים שנפגעו בדרום - התעשיינים תובעים פיצוי מלא לפי המחזור של המפעלים. לדעתם, השיטה צריכה להיות השוואת מחזור העסקים של כל מפעל בינואר 2009 למחזור העסקים בינואר 2008. לדעת האוצר שיטה זו אינה נכונה, שכן בינואר 2008 המשק היה בשיא פריחתו ואילו בינואר 2009 המשק נמצא במיתון. האוצר סבור כי יש לנטרל מהפיצוי את נושא המיתון במשק. לפיכך, האוצר מציע להשוות את המחזור של ינואר 2009 לזה של דצמבר, או נובמבר, ואפילו אוקטובר 2008. הפער בין עלות עמדת האוצר לעלות עמדת התעשינים מסתכם במיליארדי שקלים.



במו"מ עם ההסתדרות נקבע כי אם אחד ההורים לילד עד גיל 14 נאלץ להישאר בבית בגלל השבתת בנו מלימודים, הוא יקבל פיצוי מלא על ההעדרות מהעבודה. המדינה רוצה כי הפיצוי לחלק מהימים בהם ההורה נשאר בבית יבוא מחשבון ימי החופשה שלו. ההסתדרות מסרבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully