וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפלייד מטיריאלס פיטרה 200 מתוך כ-1,100 עובדיה בישראל

מאת עידו סולומון

6.1.2009 / 6:58

החברה העולמית מקצצת 7% מכוח האדם



>> חברת אפלייד מטיריאלס ישראל התחילה אתמול בתהליך שימוע לפני פיטורים לכ-200 מתוך כ-1,100 עובדיה בישראל. ההחלטה על הפיטורים נפלה לפני כשבועיים, בעת שרוב עובדי החברה שהו בחופשה מרוכזת.

מהחברה נמסר כי היא "מיישמת את החלטת החברה העולמית לצמצום העלויות, כולל הקטנה של מספר העובדים. אנו מודעים למימד האנושי של צעדים אלה, ועושים ככל יכולתנו להבטיח טיפול הוגן, מקצועי ומכובד בעובדים".



אפלייד מטיריאלס העולמית היא היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לתעשיית המוליכים למחצה, ושלוחתה הישראלית מפתחת ומייצרת מערכות בקרת איכות ואיתור תקלות עבור יצרני השבבים הגדולים בעולם. אפלייד מטיריאלס ישראל הוקמה ב-97' ומעסיקה כ-1,100 עובדים, בעיקר במרכז המחקר והפיתוח ברחובות.



לפי הנהלת אפלייד מטיריאלס, גל הפיטורים יושלם עד פברואר ויפחית 150 מיליון דולר מהעלויות השנתיות של החברה. הקיצוץ בעלויות יהיה כרוך בהפרשה של 20 מיליון דולר למפוטרים.



הלקוחות של אפלייד מטיריאלס הן יצרניות השבבים סמסונג, סוני, טקסס, טושיבה ואינטל. 80% מהמוצרים שמבוססים על שבבים מתוחכמים, כמו נגני MP3 או טלפונים סלולריים, נבדקים במכונות שמיוצרות ומפותחות בישראל.



הפעילות המקומית של אפלייד מטיריאלס הוקמה ב-97'. החברה היא היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לייצור ובדיקה של קווי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה.



עובד שפוטר: "אני מרגיש הקלה"



>> עובדים רבים נשמעו אתמול כמי שאבן נגולה מעל לבם. "החוזה שלי אמור היה להסתיים", אמר עופר (כל השמות בדויים), מהנדס שהועסק בחברה שנתיים. "אני מודה למנהלים שניסו לעשות זאת בצורה רגישה. הם שכרו חברה שתייעץ למפוטרים וזה יפה. הם לא חייבים לעשות את זה".



יריב, שהועסק כשנה וחצי, נשמע פחות מפויס: "אנחנו מרגישים את הקשיים, אבל חבל שהחזיקו אותנו הרבה זמן באי-ודאות". לדברי אלכס, בן 27, מהנדס שעבד זה שנה וחצי בחברה, "היה טבעי שזה יגיע. אני אפילו מרגיש הקלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully