וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחות לא נעלמו - פשוט צריך לדעת איך להגיע אליהם

שלומי ליבנזון

6.1.2009 / 6:58

קחו טיפ



כיום, בימים של חוסר ודאות, ניצבות חברות רבות בפני דילמה קשה. מצד אחד השוק בהאטה, אך מצד שני הצורך בפרויקטים ובלקוחות לא נפסק.

כתוצאה מהמצב בוחרות חברות רבות "לשבת על הגדר", מצב שמהווה סכנה לעסק ואף יכול להאיץ את ההידרדרות. דווקא כיום קיימת חשיבות להתייעלות שיווקית תוך בנייה של תוכנית עבודה חכמה, המנצלת נכון את הכוח הקיים ועושה שימוש באלמנטים חסכניים המביאים מקסימום תוצאה במינימום הוצאה. כך תנצלו את ההאטה הכלכלית כהזדמנות שיווקית:



בדרך לייעול השיווק יש לבצע חשיבה שיווקית מחודשת המגדירה את קהלי היעד שאליהם פונה העסק בעת הזו. לאחר מכן יש לבחון מחדש את סל המוצרים/שירותים ולהתאימם לפלחי היעד.



יש לבנות מדיניות מבצעים והטבות ללקוח שישמשו כארסנל לשיווק ולמכירה. זאת לצד ייזום מכירות קבוצתיות, מכירה לארגונים ויצירת שיתוף פעולה עם חברות הפונות לפלח זהה, אך הן לא מתחרות. השיתוף יוצר סינרגיה במידע, תועלת לחברות וכדאיות ללקוח בביצוע מהלכים משותפים. חידוש מערך השיווק אינו שלם מבלי ייעול קשרי השיווק עם מחוללי עסקים קיימים ועם לקוחות שרכשו מכם או שהיו עמכם במו"מ. מהלך המביא לרכישה חוזרת ולהפניה ללקוחות חדשים.



יש ליצור תמהיל מחודש למערכי השיווק הפונקציונליים המשלימים למהלך, כיחסי ציבור, שיווק ישיר, שיווק אלקטרוני, פרסום, יצירת עזרי שיווק, קידום מכירות ותערוכות.



שימוש במחלקת שיווק חיצונית (אאוטסורסינג) יכול להביא לחיסכון בעלויות לצד ייעול מיידי. עלות העבודה עם מחלקה חיצונית חוסכת יותר מ-50% בעלות אחזקת מערך מבית. בנוסף, מחלקה חיצונית מביאה עמה סל מגוון של פתרונות, החל בשיטות עבודה חדשניות ומערך משרד אחורי.



-



הכותב הוא מנהל חברת הייעוץ השיווקי סינרגיה ועוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully