וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי נרקיס: "אין הסכם הלוואה, הצ'ק הוא ההסכם"

מאת עמית בן-ארויה ומוטי בסוק

6.1.2009 / 6:58

"מלך השוק האפור" זכה בשבוע שעבר בתביעה בסך 650 אלף שקל - אך בהיעדר הסכם הלוואה מסודר מסרב בית המשפט לקבל את טענות נרקיס על סכומים נוספים המגיעים לו



>> שלי נרקיס, שכונה "מלך השוק האפור", זכה בשבוע שעבר בתביעה בסך 645 אלף שקל נגד לווים. בהיעדר הסכם הלוואה מסודר סירב בית משפט השלום בתל אביב לקבל את טענות נרקיס לסכומים נוספים שהלווים חייבים לו, כולל ריבית, בסך 350 אלף שקל.

הלווים, האחים אשר ודניאל כראדי, העבירו לנרקיס צ'ק בסך 645 אלף שקל, שבגבו חתימותיהם של דניאל כראדי ושל אח נוסף, אבי כראדי, שנפטר מאז. לאחר שהצ'ק חזר, הגיש נרקיס ב-2006 תביעה בסך מיליון שקל נגד האחים. אלה טענו שהחתימות זויפו וכי הם אינם מכירים את נרקיס ולא העבירו לו את הצ'ק.



ב-2005 אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב עסקת טיעון במשפט פלילי של נרקיס, שנגע להעלמת מס של עשרות מיליוני שקלים. על נרקיס נגזרו 33 חודשי מאסר בפועל וקנס של 750 אלף שקל. כמו כן השיב נרקיס לקופת המדינה 27 מיליון שקל.



נרקיס, המיוצג ע"י עו"ד ישי בית-און, טען כי האח המנוח קיבל ייפוי כוח מאחיו. לדברי נרקיס, האחים ביקשו לעשות יד אחת כדי ליהנות מעסקות סיבוביות ומסחר בכספים ולהתנער מהחוב.



עוד טען נרקיס כי בעד הצ'ק ניתנה תמורה, אך לטענה זו לא צירף כל מסמך שיכול לאשר זאת. בחקירתו הנגדית הודה נרקיס כי באותה העת לא נהג לערוך קבלות וחשבוניות בעת מתן הלוואות. כשנרקיס נשאל אם בידיו כרטיס הנהלת חשבונות, ענה: "לא, גם לא קבלה או חשבונית מס. אין הסכם הלוואה מסודר. הצ'ק הוא ההסכם".



מרשות המסים נמסר: "לשלי נרקיס עבר עשיר של העלמות מס. נרקיס הורשע כמה פעמים בהעלמות מס. באפריל 2005 סוכמה עמו עסקת טיעון על העלמת מס בסכום גבוה".



למרות דבריו של נרקיס, השופט מנחם קליין קיבל את טענתו כי החזיק בצ'ק והיה זכאי לסכום הנקוב. "נראה כי השטר ניתן בהרשאה בתמורה להלוואה", סיכם השופט. קליין חייב את הנתבעים בסכום הצ'ק כולל ריבית והצמדה מעת הגשת התביעה בלבד. (א (69051/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully