וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאים: 50% מבתי העסק בדרום על סף סגירה

חיים ביאור

6.1.2009 / 10:50

נשיא לשכת ארגוני העצמאים: "20 אלף עסקים בדרום נמצאים על סף סגירה ובעליהם צפויים להיוותר ללא אמצעי קיום". דורש רשת ביטחון סוציאלית

20 אלף בתי עסק מתוך 40 אלף בתי העסק בדרום נמצאים על סף סגירה ובעליהם צפויים להיוותר ללא אמצעי קיום - כך אמר אתמול נשיא לשכת ארגוני העצמאים, עו"ד יהודה טלמון. מדובר בעסקים הנמצאים עד לטווח של 40 ק"מ מגבול הרצועה כגון אשדוד, באר שבע, שדרות, אופקים, נתיבות, קרית גת וקרית מלאכי.

לדברי טלמון, הכנסתם של אותם 20 אלף בעלי בתי עסק אלה נעה סביב שכר המינימום בימים כתיקונם. "כיום, עם פרוץ המשבר הכלכלי בשילוב עם ירי הטילים, מקור פרנסתם כמעט נגדע כליל", טען. לדבריו, כדי להציל את בתי העסק הללו יש לפרוס להם רשת ביטחון סוציאלית שתכלול החלה מיידית של מס הכנסה שלילי, כפי שקיים כיום לגבי שכירים.

טלמון עומד לדרוש היום מראש אגף התקציבים במשרד האוצר, רם בלינקוב, להחיל על עצמאים את הזכאות לדמי אבטלה, למקרה של קריסת העסק, באמצעות הוראת שעה. "עצמאי שעסקו נסגר, זכאי לקבלת קצבה כמו העובד. המלחלמה בה אנו שרויים בזירה הביטחונית ובזירה הכלכלית, מחייבת להפסיק את האפליה הנהוגה במשך עשרות שנים נגד העצמאים", אמר.

יצוין כי יישום הדרישה לדמי אבטלה לעצמאים מתעכב בגלל מחלוקת בין המוסד לביטוח לאומי לבין העצמאים בנוגע לגובה ההפרשה שתנוכה מהם לסעיף דמי אבטלה של הביטוח הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully