וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הפניקס מסיים את תפקידו

אתי אפללו

6.1.2009 / 8:55

יהלי שפי יסיים את תפקידו בחברה מקבוצת דלק על רקע יחסים מתוחים עם ההנהלה. מנכ"ל דלק ישראל אייל לפידות צפוי להחליפו

לאחר שבועות של שמועות הודיעה היום חברת הביטוח הפניקס מקבוצת דלק על עזיבתו של המנכ"ל יהלי שפי. אייל לפידות (42), מנכ"ל דלק ישראל, יתמנה למנכ"ל הפניקס וייכנס לתפקידו בתחילת אפריל. לפידות, שנחשב למי שביצע מפנה בדלק ישראל והעביר אותה לרווחיות יפה, עשוי להמשיך להוביל את דלק ישראל כיו"ר החברה.

היחסים בין שפי להנהלת דלק סבלו באחרונה ממתיחות על רקע הסבירות הגבוהה שרוני בירם וגיל דויטש, היו"רים המשותפים של חברת אקסלנס, יממשו את האופציה שקיבלו למכור את יתרת אחזקותיהם בחברה (41%) להפניקס תמורת 700 מיליון שקל. מחיר זה משקף שווי חברה של 1.7 מיליארד שקל לאקסלנס. שווי זה גבוה פי 4 משוויה של אקסלנס וכפול משוויה של הפניקס, שנסחרת בשווי של 863 מיליון שקל. שפי אמר באחרונה כי שווי של 1.7 מיליארד שקל לאקסלנס אינו מנותק מהמציאות, והקשה בכך על המאמצים לנהל מו"מ מחודש על מחיר העסקה.

"בייחוד בתקופה זו, אי אפשר להוביל את הפניקס מבלי שברור שההובלה היא להרבה שנים קדימה", אמר היום שפי. "זה מה שהביא אותי להחלטה לעזוב את תפקידי - הפניקס צריכה יציבות וודאות".

לפידות היה בעבר היועץ לחשב הכללי באוצר, המשנה למנכ"ל בנק משכן ומנכ"ל חברת ישיר אי.די.אי. לפידות עזב את קבוצת בנק הפועלים לאחר שלא קודם לתפקיד מנכ"ל משכן, ועבר לנהל את חברת הביטוח ישיר אי.די.אי (ביטוח ישיר), אותה הוביל לרמות גבוהות יותר של רווחיות. לפידות מונה ביולי 2005 למנכ"ל דלק ישראל כאשר היתה חברה מפסידה ומדשדשת והפך אותה לאחת מיצרניות המזומנים והרווחים של קבוצת דלק, לצידה של דלק רכב ושותפות הגז הטבעי ים תטיס שיצחק תשובה מחזיק במניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully