וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החכמים בדיעבד

6.1.2009 / 9:20

למרות כל תמרורי האזהרה, נפלתי שוב בפח ושיכנעתי את אבא שלי להשקיע בתעודת סל. מה שלא יקרה, זה ייגמר ב"אמרתי לך"

יש שני זנים מאוד מעצבנים בעולם הזה. אחד הוא שבט ה"אמרתי לך", והשני הוא שבט ה"ידעתי". שבט ה"אמרתי לך" יוכיח בפניך כי ראה את הנולד, שבט ה"ידעתי" יעשה את זה גם אם לא אמר דבר לפני כן. באופן לא מפתיע, שתי משפחות קרובות אלה נפגשות בדרך כלל במוחו של אדם אחד, ובאופן עוד פחות מפתיע, האדם הזה הוא כמעט תמיד אחד ההורים או החברים הכי קרובים שלכם. אבא שלי, למשל, שיכלל את התופעה לדרגת אמנות ונוהג לקחת קרדיט גם על דברים שאותם לא באמת חזה. ככה הולך דיאלוג אתו במהלך משחק כדורגל:

אבא: "מכבי מנצחים בדרבי".
שדר (אחרי סיום המשחק): "ולמרות שהיתה טובה יותר, מכבי שוב הפסידה בדרבי".
אבא: "אמרתי לך שיפסידו. ידעתי, ידעתי".

מדובר בסוג קטלני ומסוכן ביותר. הנה, לפני כחודש החליט האיש היקר שהוא מכניס כסף לבורסה. "אומרים שהשוק הגיע לתחתית", טען הברנש, שבנוסף על כל תכונותיו האפלות משתייך לאסכולת ה"ככה היה כתוב בעיתון". מכיוון שהוא מחזיק ממני אקספרט, ומשום שאני נהנה לשחק אותה ככזה (כן, אני יודע – אני מביא את זה על עצמי), הוחלט לחשוף בפניכם לראשונה פרוטוקול נדיר מדיון לילי סוער של ארוחת יום שישי בסוף נובמבר.

"אני אשים על תעודת סל".
- "שים, אבא, אבל תזכור – תעודת סל זה לטווח ארוך".
"מה אתה אומר על אפריקה ישראל?".
- "לא יודע, נראה לי מסוכן".
"אני אשים אפריקה ישראל".
- "אבא, לך על תעודת סל. יותר בטוח וגם לא צריך לעקוב כל יום".
"צודק. אני לא מתכוון לעקוב כל יום. בעוד חצי שנה-שנה אסתכל על זה".

"חרא של דבר, התעודת סל הזו"

נו, מה תאמרו? שכנעתי אותו, באמת הלך על תעודת סל של תל אביב 25. חודש עבר והגיעה לה ארוחת יום שישי נוספת, הזמן שבו דנים ומנתחים. אזהרה: התמונות הבאות יהיו קשות לצפייה ויעוררו זיכרונות קשים בכל מי שבעברו יש היסטוריה דומה.

"חרא של דבר, התעודת סל הזו, לא נותנת כלום".
- "אבא, עבר כולו חודש. היא עוד תעלה (משתמש בנשק שלו) – היה כתוב גם בעיתון".
"איזה תעלה? לא עושה כלום. עולה קצת, יורד קצת, נתקע במקום. אלה מהעיתונים, מה הם מבינים? כותבים ככה, יוצא הפוך, כותבים ככה, יוצא הפוך".
- "אבל חודש זה כלום. תן לזה עד אמצע 2009 לפחות".

שתיקה רגעית.

"עשיתי טעות שלא הלכתי על אפריקה ישראל. אמרתי לך כבר אז שזה חכם לשים עליהם, תראה איך עלו ב-30% בחודש. הייתי מממן ככה טיול באונייה. ידעתי, ידעתי".
- "טוב, אז מה אתה רוצה לעשות עכשיו?".
"נראה לי שאני מוכר את תעודת הסל. זה לא בשבילי".

בינתיים הוא לא מכר, אבל זה היה השלב שבו הרמתי שוב, כפי שעשיתי בכל 34 שנותיי עם האיש היקר בחיי, ידיים. מעולם לא הצלחתי לנצח אותו בדיונים הללו, וכנראה שלעולם אפסיד. כל יום של ירידות מקרב את שישי הבא, ואם גם השבוע הזה ייסגר בירידות, מדד ה"אמרתי לך" ו"ידעתי" רק יעלה. לפחות יש משהו אחד שעולה בימים האלה, חבל שלזה לא הנפיקו שום תעודת סל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully