וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ואוקראינה ישובו לדון ביניהם בנוגע למחלוקת על מחירי הגז הטבעי

סוכנויות הידיעות

6.1.2009 / 9:39

אותה מחלוקת הביאה את רוסיה לעצור את אספקת הגז הטבעי לאוקראינה זה היום השישי ברציפות


רוסיה ואוקראינה הסכימו ביניהן לשוב לדיונים בנוגע למחלוקת על מחירי הגז הטבעי ועמלות העברת הגז דרך אוקראינה לאירופה. המחלוקת בין רוסיה ואוקראינה גרמה להפסקת הזרמת הגז הטבעי מרוסיה לאוקראינה, זה היום השישי ברציפות.

גזפרום, מונופול הגז הטבעי של רוסיה האחראי על כרבע מאספקת הגז הטבעי של אירופה, הזהיר כי אוקראינה עלולה לצבור חובות בשווי מיליארדי דולרים בחשבון הגז הטבעי שלה. רוסיה מספקת כרבע מהגז הטבעי של אירופה, ו-80% מהגז לאירופה מועבר דרך אוקראינה.

אתמול פנו שתי המדינות לאיחוד האירופי כדי שייסע להם לפתור את משבר הגז הטבעי בין השתיים. מנכ"ל גזפרום, מונופול הגז הטבעי של רוסיה האחראי על כרבע מאספקת הגז הטבעי של אירופה, אמר כי החברה מקווה להגיע להסכם במסגרתו תעביר רוסיה גז לאוקראינה החודש במחיר של 450 דולר ל-1,000 מטר מעוקב – המחיר הממוצע במדינות הגובלות עם אוקראינה, לא כולל עלויות שינוע. אוקראינה מבחינתה טענה כי מחיר של 201 דולר ל-1,000 מטר מעוקב יהיה הוגן.

רוסיה ואוקראינה נתונות זה ארבע שנים במחלוקת סביב אספקת גז טבעי, ומדינות אירופה עוקבות בדאגה אחרי ההתפתחויות. הסלמה קודמת במחלוקת בין שתי המדינות, בשנת 2006, גרמה להפסקת אספקת הגז הטבעי מרוסיה לאירופה במשך יומיים בעיצומו של החורף, לאחר שאוקראינה השעתה את אספקת הגז הרוסי לשאר אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully