וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית מכוניות היוקרה השתלטה על סמל תעשיית הרכב הגרמנית: פורשה היא כעת בעלת השליטה בפולקסווגן

אשר שכטר

6.1.2009 / 13:56

מפורשה נמסר היום כי החברה הגדילה אחזקותיה בפולקסווגן ל-50.8%, ומתכוונת להגדילן ל-75% עד סוף השנה



יצרנית מכוניות היוקרה פורשה השתלטה היום באופן רשמי על פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, לאחר שהגדילה את נתח המניות שלה בחברה הגרמנית ליותר מ-50%. מפורשה נמסר כי בכוונת החברה להגדיל את אחזקותיה בפולקסווגן ל-75% עד סוף השנה.



פורשה תכננה בתחילה להשתלט על פולקסווגן כבר בשנה שעברה, אך נאלצה לדחות את ההשתלטות לאחר שמניית פולקסווגן זינקה ביומיים מ-210 יורו ל-1,000 יורו והפכה את החברה באופן זמני לחברה הגדולה בעולם לפי שווי שוק בעקבות תוכנית ההשתלטות של פורשה, שהובילה משקיעים וקרנות גידור שהימרו על ירידה במניית פולקסווגן למהר לרכוש מניות בחברה כדי לסגור פוזיציות.



מפורשה נמסר היום כי החברה מחזיקה כעת ב-50.8% ממניות פולקסווגן, לעומת נתח של 42% עליו דיווחה החברה באוקטובר. מהחברה לא נמסר כמה השקיעה בהגדלת אחזקותיה בפולקסווגן, אולם סוכנות הידיעות רויטרס העריכה כי הנתח הנוסף עלה לפורשה 6.1 מיליארד יורו (8.5 מיליארד דולר), על בסיס המחיר בו ננעלה מניית פולקסווגן ביום שני.



אפילו לאחר שתשלים את התוכנית להגדיל את אחזקותיה בפולקסווגן ב-75% לא תהיה פורשה בעלת השליטה היחידה בחברה, מאחר שלפי חוקי גרמניה מדינת סקסוניה התחתונה – המחזיקה ב-20% ממניות פולקסווגן – יכולה לחסום החלטות הקשורות לניהולה של יצרנית הרכב. פורשה תיאלץ לצבור נתח של 80% ממניות פולקסווגן לפני שתוכל לקבל שליטה מלאה בחברה, לפי החוק הגרמני.



פולקסווגן, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בעולם, היא גם בעלת השליטה ביצרנית המשאיות השוודית סקאניה, ולפי חוקי שוודיה מחויבת כעת פורשה להגיש הצעת רכש לסקאניה. אולם מפורשה נמסר כי החברה תציע לרכוש את סקאניה במחיר הנמוך ביותר שיאפשר לה החוק וכי היא אינה מעוניינת ביצרנית המשאיות לטווח הארוך.



פורשה, יצרנית מכוניות יוקרה אשר לא מייצרת יותר מ-100 אלף מכוניות בשנה, נמצאת בשליטתה של המשפחות המייסדות פורשה ופיך. זאת, בעוד שפולקסווגן מייצרת חמישה מיליון כלי רכב בשנה ונחשבת למוסד לאומי בגרמניה. פולקסווגן רשמה מכירות של 109 מיליארד יורו ב-2007, בעוד שפורשה רשמה מכירות של 7 מיליארד יורו בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully