וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט נסחר ביותר מ-50 דולר לחבית

הדר תדמור

6.1.2009 / 15:20

המחיר מזנק על רקע החלטתן של כווית וקטאר ליישם את קיצוץ השאיבה עליו החליט ארגון אופ"ק בחודש שעבר

מחיר הנפט חוזר לעלות, וחוצה את רף 50 דולר לחבית, לאחר שמוקדם יותר הבוקר ירד. העליות במחיר הנפט מגיעות לאחר שכווית וקטאר הביעו נכונות ליישם את קיצוץ השאיבה עליו החליט ארגון אופ"ק בחודש שעבר. סיבה נוספת לעליית מחיר הנפט היא סכסוך הגז הטבעי בין אוקראינה ורוסיה, אשר משבש את אספקת הגז למדינות אירופה.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש עולים ב-2% ונסחרים ב-50.13 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחירי החוזים על הנפט מסוג ברנט מזנקים ב-5.6% ונסחרים ב-50.54 דולר לחבית במסחר בבורסת הסחורות של לונדון.

כוויית וקטאר מתכננות לקצץ בשאיבת הנפט ובמשלוחים לאסיה החל מהחודש - כך הודיעו בכירים בבתי הזיקוק במדינות. רוסיה עצרה את אספקת הגז הטבעי לבולגריה, טורקיה, יוון ומקדוניה שהועברה דרך אוקראינה, כך דיווח שר האנרגיה הבולגרי.

רוסיה עצרה את אספקת הנפט לארבע המדינות, כחלק מהסכסוך המתמשך שלה עם אוקראינה בנוגע למחירי הגז הטבעי ועמלות העברת הגז דרך אוקראינה למדינות אירופה. בתגובה לעצירת האספקה, הודיעה אירן כי ייתכן שתוכל להגדיל את אספקת הגז הטבעי לטורקיה.

היום הסכימו רוסיה ואוקראינה לשוב לדיונים בנושא. המחלוקת בין רוסיה ואוקראינה גרמה להפסקת הגז הטבעי מרוסיה לאוקראינה, זה היום השישי ברציפות.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully