וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהלומנים דורשים להיכלל בהסדר האשראי הממשלתי; שר התמ"ת הורה על הכנת תוכנית סיוע לענף

אורה קורן

6.1.2009 / 15:11

הענף ספג ירידה של 40% ביצוא ברבעון הרביעי


נשיא בורסת היהלומים אבי פז קרא היום להכליל את הענף בהסדר הקצאת האשראי שאישרה הממשלה למיגזר העסקי. פז אמר את הדברים בפגישה עם שר התמ"ת בבורסת היהלומים. פז אמר עוד כי יש לתת לענף את חלקו היחסי בסכום ההקצאה הגולל, אולם לא פירט באיזה חתך (יצוא, או תרומה לתל"ג, לדוגמה).

משרד האוצר הודיע באחרונה על הפעלת הקרן לעסקים קטנים ובינוניים למתן אשראי ועל הפעלת קרנות השקעה למתן אשראי חוץ בנקאי. עם זאת, לא הוחלט על הקצאת אשראי לענפים במסגרת אותן תכניות.

"הכללת ענף היהלומים בהסדר ההקצאה תסייע מאד בפעילות שלנו מול הבנקים", אמר פז. חוב הענף לבנקים עומד על 2.25 מיליארד דולר. "לענף היהלומים תרומה מכרעת לייצוא של מדינת ישראל ודווקא בתקופה זו חשוב מאד שהממשלה תדע לסייע לענף להתמודד עם הקשיים העומדים בפניו ותסייע לו להתאושש", הוסיף.

פז הציג בפני ישי את ההשלכות של המצב הכלכלי בעולם על ענף היהלומים הישראלי, השלכות שפגעו ביצוא היהלומים ברבעון האחרון של שנת 2008 בצורה קשה. כפי שפורסם ב-TheMarker, הענף ספג ירידה של 40% ביצוא ברבעון הרביעי.

בתגובה הנחה ישי את המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת, שמואל מרדכי, לגבש תוכנית סיוע לענף. "חשוב מאד שנדאג לכך שענף היהלומים הישראלי ימשיך להיות מספר אחת בעולם, ואני משוכנע שהדיון המשותף שלנו יביא למציאת פתרונות יצירתיים עבור ענף היהלומים", אמר ישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully