וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיק הירדן: המשא ומתן עם הבנקים כשל; נבחן האפשרויות העומדות בפנינו - ביניהן בקשה לפירוק החברה

יובל מעוז

6.1.2009 / 15:18

אפיק הירדן: קיימים פערים מהותיים במשא ומתן עם נציגי מחזיקי איגרות החוב


מאת יובל מעוז וגיא ליברמן

אפיק הירדן, שבשליטת יאיר ושלמה עיני, הודיעה היום כי המשא ומתן שניהלה עם הבנק הבינלאומי לא צלח וכי היא קיבלה הודעה מהבנק לפיה, הוא עומד לפעול למימוש זכויותיו בימים הקרובים.

אפיק הירדן ניהלה משא ומתן עם הבנקים המלווים אותה ביחס לפירעון חובות במקביל למגעים להסדר עם בעלי איגרות החוב של החברה. בין המגעים שניהלה החברה, היה משא ומתן עם הבנק הבינלאומי, לו יש לחברה חוב של כ-8 מיליון שקל המובטח בערבות אישית של בעלי השליטה בחברה.

בחודש האחרון מנסה אפיק הירדן להגיע להסדר עם בעלי איגרות החוב של החברה. החברה הודיעה היום כי "עדיין קיימים פערים מהותיים במשא ומתן עם נציגי מחזיקי איגרות החוב".

עקב התפתחויות אלה מציינת החברה כי היא מעריכה שלא תוכל לגייס את המימון לקידום הסדר כלשהו עם נושי החברה, והיא בוחנת את החלופות העומדות בפניה, ביניהן בקשה לפירוק החברה בפיקוח בית משפט.

האג"חים של אפיק הירדן נסחרות כיום בתשואות של 14.5% (סדרה א'), 71.4% (ב') ו-334% (ג'). לסדרה הראשונה שעבוד על נכס מניב ברמלה, לשנייה שעבוד שני על הנכס מאג"ח א' ועל נכס שנמצא על סף השלמה (פרויקט אביה השופט בבאר שבע). לסדרה השלישית שעבוד על הכנסות עתידיות של החברה מפעילות באירופה.

בעלי השליטה אמנם מתקשים להחזיר לבעלי האג"ח שלהם את כספם, אך נראה כי בעת הצורך הם יוכלו למצוא מקורות מימון בנכסיהם הפרטיים. שני האחים מחזיקים בדירות בשווי עשרות מיליוני שקלים במגדל מגורים הנבנה בימים אלה בשדרות רוטשילד 30 בתל אביב. דירה אחת שעומדת למכירה מזה מספר חודשים היא דירת דופלקס פנטהאוז בקומות ה 27 וה 28 ששייכת ליאיר עיני. האחרון העמיד אותה למכירה בחודשים האחרונים תוך שהוא מבקש עבורה לא פחות מ 68 מיליון שקל (הדירה היקרה יבשראל נמכרה לפני כשנה לעידן עופר במגדל רוטשילד 1 תמורת 67 מיליון שקל. ג"ל). דירה נוספת ששייכת לשלמה עיני נמצאת בקומה ה 26 ונאמדת ב 11 מיליון שקל.

לדברי אנשי נדל"ן, למרות שיאיר עיני מבקש עבור הדירה 68 מיליון שקל, הוא צפוי לקבל סכום נמוך בהרבה מהמבוקש בשל הירידה החדה בביקושים לדירות יוקרה בחודשים האחרונים וגם כי "מלכתחילה היה מדובר בסכום גבוה בהרבה משוויה", כך לפי גורם נדל"ן בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully