וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על עליות של עד 1% בפתיחה

יעל פולק

6.1.2009 / 15:37

אלדין תיסחר על רקע ההערכות כי העסקה לרכישתה נמצאת על סף השלמה


יום המסחר בוול סטריט ייפתח על רקע המשך זרימת נתוני מאקרו שליליים לשווקים ובציפייה לנאומו של הנשיא המיועד, ברק אובמה, בו הוא צפוי לחשוף את תוכנית החילוץ הכלכלית למשק האמריקאי. בשעה זו, מורים החוזים העתידים על עליות של עד 1% בפתיחה.



אתמול הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה שלילית בעקבות פרסום נתוני מכירות הרכב בארה"ב שהיו חלשים מהצפוי. דאו ג’ונס ירד ב-0.9% לרמה של 8,952 נקודות, נאסד"ק איבד 0.3% לרמה של 1,628 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.5% לרמה של 927 נקודות.

מחיר הנפט יורד בניו יורק, לאחר שאתמול זינק בלמעלה מ-4% בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. בכך הגיעו לסיומם שלושה ימי עליות במחיר הנפט, שהחלו בעקבות המבצע הצה"לי.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש פברואר יורדים ב-1.4% ונסחרים ב-48.15 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. אתמול זינקו החוזים ב-4.2% לאחר שקצין איראני קרא למדינות האיסלאמיות לשבש את אספקת הנפט למדינות התומכות בישראל ופעולתה בעזה.

הנשיא האמריקאי הנבחר, ברק אובמה, מתוכנן לשאת נאום על מצבה של כלכלת ארה"ב מחרתיים, שבו הוא עשוי לחשוף את גודל הסיוע שהוא מבקש מהקונגרס לאשר. ההערכה האופטימית היא שהקונגרס יקצה בסופו של דבר כ-775 מיליארד דולר, סכום שחלק ניכר ממנו ישמש לקיצוצי מסים ויסייע לארה"ב להתאושש מהמשבר מהר יותר ממדינות אחרות.

לאחר פתיחת המסחר צפוי להתפרסם מדד החוזים למכירת בתים בארה"ב לחודש נובמבר. קונצנזוס הכלכלנים הוא כי המדד ייחלש לרמה של 88 נקודות לעומת 88.9 נקודות באוקטובר. טווח הערכות האנליסטים נע בין 84.5-90.2 נקודות.

פרשת מיידוף ממשיכה להסעיר את ארה"ב: החוקרים הפדרלים בארה"ב טוענים כי ברנרד מיידוף שלח תכשיטים ומתנות בשווי מיליוני דולרים לבני משפחתו וחבריו בחודש שעבר כדי שלא יעוקלו על ידיהם. החוקרים ביקשו מבית המשפט לראות זאת כהסרה של תנאי שחרורו בערבות ולהכניסו לכלא.

טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה ביפאן, תעצור את הייצור בכל מפעליה ביפאן ל-11 ימים. עצירת הייצור תחולק בין החודשים פברואר ומארס, והיא נועדה כדי להקטין את מלאי המכוניות שלא נמכרו של החברה. מכירות המכוניות של טויוטה בארה"ב, השוק הגדול ביותר של החברה, צנחו ב-37% בדצמבר לעומת החודש המקביל ב-2007. מדובר בביצועים הגרועים ביותר של טויוטה בארה"ב זה למעלה מ-25 שנה, והם גרועים יותר מיריבתה האמריקאית ג'נרל מוטורס.

במניות הישראליות, העסקה למכירת לקרן וקטור האמריקאית נמצאת על סף השלמה לפי מחיר של 12-11 דולר למניה, המשקף לחברה שווי של 165-150 מיליון דולר. כך, על פי הערכות בשוק. עם זאת, המחיר אינו סופי ועשוי להשתנות. בעבר הציעה הקרן האמריקאית לחברה מחיר גבוה יותר, אולם מאז נסוגה מניית אלדין, ואמש בתום המסחר עמד מחיר המניה של החברה בוול סטריט על כ-7 דולרים, ששיקף לחברה שווי של כ-85 מיליון דולר בלבד.

אחרי שנה לא קלה שעברה על יצרנית השבבים ממגדל העמק, מבצעת שינויים בהנהלה הבכירה. דב מורן, שכיהן עד כה כיו"ר הדירקטוריון יסיים את תפקידו, ולנעליו ייכנס אמיר אלשטיין ששימש כסמנכ"ל טבע ועבד עם סמנכ"ל הכספים של חברת התרופות הגנריות. עד כה, האירה 2009 פנים לטאואר. בשלושת ימי המסחר הראשונים של השנה השלימה מניית החברה זינוק של 63%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully