וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה כאל רוכשת פעילות הפקטורינג של פסגות מימון של אביחי סטולרו במיליון ש' ותקים עמה חברה משותפת

יובל מעוז

6.1.2009 / 15:56

פסגות מימון תפעל לפדיון מוקדם של איגרות החוב שלה לאחר שויזה תרכוש ממנה תיקי לקוחות


ויזה כ.א.ל רוכשת את פעילות הפקטורינג של ותקים עימה חברה משותפת. רכישת הפעילות, המתבצעת תמורת מיליון שקל, כוללת גם את עובדי פסגות מימון ואת המערכות הארגוניות שלה. פסגות מימון היא חברה ציבורית שבשליטת אביחי סטולרו, העוסקת בפקטורינג - מימון חוץ בנקאי לעסקים בינוניים וקטנים. החברה החדשה שתוקם תוחזק ב-75% על ידי כאל וב-25% על ידי פסגות מימון.

חברה העוסקת בפעילות פקטורינג רוכשת את החובות של חברה מסוימת וגובה אותם מהחברות להן יש חוב, תמורת עמלה. כך לדוגמה, אם לחברה יש חובות מספקים שאמורים להיות משולמים תוך מספר חודשים, חברת הפקטורינג משלמת לה את הסכום כבר היום תמורת עמלה, וגובה את החוב במועד מהחברות החייבות.

במסגרת הקמת החברה החדשה של כאל ופסגות מימון, תשלם החברה המשותפת מיליון שקל לפסגות מימון תמורת פעילות החברה ובנוסף, לאחר השלמת כל האישורים הנדרשים לעסקה, תרכוש החברה המשותפת תיקי נכסים של פסגות מימון.

ויזה כאל התחייבה להעמיד מקורות של עד 200 מיליון שקל לפעילות הפקטורינג לחברה החדשה משותפת.

בצד של פסגות מימון, לאחר שהחברה המשותפת תרכוש תיקי נכסים מהחברה, תפעל החברה לפדות את איגרות החוב שלה בפדיון מוקדם. לחברה יש סדרה בהיקף של 54.1 מיליון שקל הנסחרת בתשואה של 15.8%. הקרן של האג"ח, שהונפקו ב-2006, אמורה להיות משולמת במלואה בתשלום אחד באוגוסט השנה.

את החברה המשותפת החדשה של ויזה כאל ופסגות ינהל ראובן סלטר, מי שמנהל כיום את פסגות הציבורית, ולצידו ימשיך לכהן שלומי תורג'מן- כיום סמנכ"ל פסגות הציבורית. שניהם הגיעו לפסגות הציבורית מהבסס"ח, בה היה שותף סטולרו ואף החזיק בגרעין השליטה בעבר.

יאיר קפלן, סמנכ"ל ויזה כאל ניהל את המשא ומתן עם פסגות ביחד עם מנכ"ל החברה בועז צ'ציק. קפלן צפוי לעמוד בראש דירקטוריון החברה החדשה. את פסגות ייצג בעסקה משרד עו"ד שמעונוב ואת ויזה כאל ייצג משרד עו"ד פישר-בכר.

בועז צ'צ'יק, מנכ"ל ויזה כאל, אמר היום כי "אנו קולטים את הידע ואת הפעילות של חברת הפקטורינג של פסגות מימון. העסקה נובעת כחלק מהאסטרטגיה שלנו למתן אשראי ומוצרים נוספים לבתי עסק".

"שוק הפקטורינג אינו גדול מאוד בארץ. הכלים האלה מאוד מפותחים בעולם, ובארץ מצומצמים ממניעים היסטוריים, כשעד כה היו הבנקים נותנים מענה לכך. אנחנו מאמינים שיש לזה צורך ושוק, ואנחנו מתייחסים לזה כחלק ממגוון הכלים שאנחנו הולכים להציע ללקוחות שלנו".

"בשוק של היום רמת הסיכון לפעילות כזו ודאי שאינה יורדת, אך אנו רואים את זה כחלק מהזדמנות. אם ננהל את זה בזהירות, אנו רואים בפעילות זו כהזדמנות ולא כאיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully