וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: "כל הסכם פיצוי ייעשה תוך שמירה על מדיניות כלכלית מאוזנת"; דן פרופר: להרחיב את התקציב

אבירמה גולן

6.1.2009 / 16:11

התעשיינים דורשים הסכם דומה לזה שבעקבות מלחמת לבנון: "זה עלה אמנם 3 מיליארד ש' אבל אף עסק לא נסגר"



מפגש כלכלי נערך הבוקר בשדרות בהשתתפות שר האוצר, רוני בר-און, ראשי התעשיינים, ההסתדרות, התאחדות התעשיינים, התאחדות הקבלנים התאחדות בתי המלון וארגון העצמאים. למפגש הגיעו גם שר הביטחון אהוד ברק וראש הממשלה אהוד אולמרט.



בהודעה שפירסמו לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים והנהגת ההסתדרות, נמסר כי "על רקע המלחמה הנמשכת זה היום ה-11 בדרום, הצדדים יעשו צעדים משותפים על מנת למזער את הנזק הכלכלי לעסקים ולעובדים הפועלים באזור, ובין השאר הם דורשים מהממשלה לסכם במהירות את הפיצוי למעסיקים ולעובדים על הנזקים שנגרמו במלחמת הדרום במתכונת (המוצלחת) של מלחמת לבנון השנייה".



מאחורי ההצהרות נשמעו חילוקי הדעות. המארגנים תבעו שיתוף פעולה בין המעסיקים, העובדים והממשלה, ואילו שר האוצר, שנראה כאילו שילוב הידיים הזה מתרחש מאחורי גבו, צינן את ההתלהבות. "יש הידברות", מחה על דברי עופר עיני ושרגא ברוש שהתלוננו על נתק בינם לבינו. "אני מציע לא להכניס את המערכת לפאניקה", הוא הדגיש, " הכל ייעשה תוך הנהגת מדיניות כלכלית מאוזנת שתבטיח איתנות לכל המשק".



דבריו של בר און כוונו במיוחד כלפי דן פרופר, שקרא לממשלה להגביר את מעורבותה. "רוב המפעלים בדרום סגורים", אמר פרופר, "בחלקם אין מרחב מוגן והעובדים מרותקים בבית עם ילדיהם. הנזק קשה. אני קורא לאוצר לא להפקיר את הדרום בידי הביורוקרטיה. עוד לפני המלחמה, כשפרץ המשבר הכלכלי, נחלצו ראש הממשלה ונגיד בנק ישראל, אבל בר-און נעלם. הפתרון היחיד למשבר הכפול הוא ששר האוצר יישב עם עיני ועם ברוש, ושלושתם יבחנו את בעיות האשראי והמימון של המפעלים. לא תהיה ברירה", הוסיף פרופר. "הממשלה חייבת להרחיב את התקציב. בכל העולם הבינו זאת. רצוי שגם כאן".



בר און כיוון גם לנתונים שמסר שרגא ברוש, ולפיהם הנזק שנגרם עד עתה למפעלים בדרום הוא 650 מיליון שנקל. 50% מהעובדים בשדרות ובעוטף עזה לא הגיעו לעבודה", אמר ברוש, "ועוד כ-20% מהעובדים ביישובים שבטווח 40 ק"מ מהטילים". ברוש תבע מהממשלה ליישם במלואו את ההסכם שנערך בעקבות מלחמת לבנון השנייה, ושבזכותו לא נפגעה הצמיחה ב-2006. "זה עלה אמנם 3 מיליארד שקל אבל אף עובד לא פוטר ואף עסק לא נסגר. הכלכלה שלנו קטנה, גמישה וזריזה, ונוכל לייצר פתרונות גם למשבר הנוכחי".



עיני לא הסתפק ברמזים. "אני מקווה, שר האוצר", אמר, "שתטיל את כובד משקלך בעניין זה, ואם לא, אני מקווה שראש הממשלה, כמו בעניינים אחרים, יזמן אותנו אליו ונגיע להסכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully