וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום של הפסקה מתחדשות בעליות באג"ח הקונצרניות: מדדי התל בונד עולים 1.5%-0.5%

נתן שבע

6.1.2009 / 16:30

ירידות של עד 0.3% באיגרות החוב הממשלתיות הארוכות שאיבדו עד 4% מתחילת החודש



אחרי יום אחד של הפסקה חוזרות העליות לשוק איגרות החוב הקונצרניות. מדד התל בונד 20 עולה ב-0.5%; מדד התל בונד 40 עולה ב-1.4%; מדד התל בונד 60 מטפס ב-0.8%.



את העליות במדד התל בונד 60 מובילה קבוצת דלק המטפסת ב-14% כאשר התשואה על האיגרת יורדת לרמה של 13%. דלק נדל"ן מסדרה ה' מזנקת ב-9% כשהתשואה נופלת ל-36%. האיגרת של אפריקה מסדרה כ"א עולה ב-6.5%, שהתשואה באיגרת יורדת ל-48%.



מנגד, איגרות החוב המשלתיות ממשיכה המגמה השלילית שמלווה אותם בימים האחרונים, אם כי בשיעורים קלים של עד 0.2%-0.3% בטווחים הארוכים. טווחים אלה ירדו מתחילת החודש בשיעורים של 4%-2%.



בשוק הסבירו היום כי חלק מהעליות כן כתוצאה ממעבר גופים מוסדיים להשקעה בנכסים מסוכנים יותר מאיגרות חוב ממשלתיות לאור התשואות הנמוכות. לכך ניתן להוסיף את החשש מפני הגדלת הגירעון של הממשלה לאור המלחמה.



"העלייה בתשואות על האג"ח מוצדקת, ואף צפוייה להימשך בתקופה הקרובה, במיוחד אם המבצע הצבאי בעזה יתארך ויורחב. הגירעון התקציבי צפוי לעבור בהרבה את השיא של 2003 שבו הגיע לרמה של 5.3% מהתוצר, ולהגיע לרמות שלא חווינו ממחצית שנות ה-80' לפני תוכנית הייצוב. גירעון כזה עלול לגרום לגידול בפרמיית הסיכון הפיסקלית ולעלייה בתשואות איגרות החוב הארוכות", כותבים כלכלני הראל פיננסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully