וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת אלשיך: מגדל הזוהר של דודי אפל תפורק במידה שלא תעביר לדיסקונט 6.5 מיליון שקל

הילה רז

6.1.2009 / 17:26

לפני כ-4 חודשים הגיש דיסקונט בקשה להורות על פירוק החברה בשל חוב כלפיו בסך 14 מיליון שקל



לפי החלטת בית המשפט: חברת מגדל הזוהר שהיתה בשליטת עו"ד דרור חטר-ישי והקבלן דודי אפל תפורק בפיקוח בית משפט.



השופטת ורדה אלשיך נתנה היום לחברה ארכה של שבוע עבור העברת תשלום לבנק דיסקונט סכום של 6.5 מיליון שקל. במידה והסכום לא יועבר בפרק הזמן הקצוב היא תפורק. השופטת מותחת ביקורת על עדותו של היועץ המשפטי של מגדל הזוהר וכותבת בהחלטתה "קשה למצוא דוגמא מובהקת מזו של התחמקות, וסירוב הלכה למעשה לענות לעניין".



לפני כ-4 חודשים הגיש בנק דיסקונט בקשה להורות על פירוק חברת מגדל הזוהר בשל חוב כלפיו בסך 14 מיליון שקל. במהלך המשפט התברר כי לפי דו"ח מ-2002 היו לחברה הפסדים צבורים בסך 73 מיליון שקל. השופטת מציינת כי החברה נמנעה מהגשת דוחות מאז, ונוכח שתיקתו של עד מטעמה בדיון עולה כי מגדל הזוהר היא חברה שפעילותה המרכזית לא עלתה יפה והיא חדלת פרעון.



השופטת קובעת כי עולה חשש משמעותי להברחת נכסים וכספים, בין היתר, מאחר והחברה הקימה חברה בחו"ל המשמשת צינור כספי תמוה לגביית כספים המגיעים לה כנראה כדי להרחיק כספים מהנושים.
לטענת דיסקונט, הבנק העמיד לחברה הלוואות ואשראי עבור פרויקט הבנייה גני אביב בלוד. לפי הנטען, מגדל הזוהר לא עומדת בהתחיבויותיה לבנק, על אף הבטחותיה לפרוע את החוב ולהסדירו. הבנק ציין כי מזה שנתיים מגדל הזוהר אינה מוכרת בפרויקט דירות ששועבדו לבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully