וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ הישראלי סאנדיי סקיי פיתח טכנולוגיה שהופכת טקסטים לקטעי וידיאו

גיא גרימלנד

6.1.2009 / 17:57

בנוסף הצליחה החברה להשלים גיוס ראשון של 8 מיליון דולר מכרמל ונצ'רס וגלובספן קפיטל פרטנרס



כמה נוח יהיה כשבאתר הכרויות (דייטינג) במקום לקבל עשרות פרופילים של בני או בנות זוג פוטנציאלים, אותם יש לסנן – יתקבל סרטון וידיאו בו יוצגו רק חמשת הפרופילים הראשונים. או כמה טוב יהיה אם בחיפוש אחר מחשב נייד חדש באתרי קניות, במקום להתחקות אחר המחשב המתאים האתר יציע לכם סרטון וידיאו עם כל הפרטים על המחשבים שעשויים להתאים לכם.



שתי דומגאות הללו הן לא בגדר תיאוריה, אלא למעשה השלכות של פיתוח טכנולוגי חדש של חברת הסטארט אפ הישראלית סאנדיי-סקיי (www.sundaysky.com), שהצליחה היום (ג') להשלים גיוס הון ראשון בהיקף של 8 מיליון דולר מכרמל ונצ'רס וגלובספן קפיטל פרטנרס.



שני מייסדי החברה מגשימים את הקלישאה הידועה כי הצעד הבא של בוגרי יחידת 8200 הוא הקמת סטארט אפ, וכצפוי גם הם בוגרי היחידה. יניב אקסן ושמואל ולר הכירו ביחידה, ובתום השירות הצטרפו בשלב מוקדם לסטארט אפ הישראלי,ויאון, שנמכרה לחברת פיליפס תמורת עשרות מיליוני דולרים. לאחר המכירה אקסן נשאר כמנהל בפיליפיס בתפקיד אחראי על תחום הרכישות (M&A), בעוד ולר התמנה לסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אדאמיינד, שהתמזגה עם חברת מוביקסל.



ב-2006 החלו השניים לגלגל את הרעיון לסטארט אפ חדש: סאנדיי- סקיי. כיום מונה החברה 25 עובדים וכספי הגיוס הנוכחי מיועדים לטובת חיזוק מערך המכירות ופתיחת משרדים בארה"ב. "הפיתוח הטכנולוגי שלנו הוא מערכת שמאפשרת ליצור באופן אוטומטי קטעי וידיאו על בסיס תכנים ווב. אנחנו מקבלים את התוכן מאתרים, טקסטים, תמונות וכדומה, והופכים אותם באופן אוטומטי לסרטון וידיאו", אומר שמואל ולר.



תוכל לתת דוגמה איך בעצם זה עובד, למשל נאמר אם הייתם מקבלים תוכן מאתר TheMarker?



"במקרה שכזה היינו יוצרים, למשל, סרטון וידיאו שנותן תמונת מצב לגבי השווקים, שערי מטבעות וגם הפניות לבלוגים. הסרטון הוא דינאמי ויודע להתעדכן בזמן אמת. למשל בשיתוף פעולה שביצענו עם אתר מסחר מקוון P1000, הסרטון הציג קטעי וידיאו על שלושה מחשבים ניידים נבחרים, שלושה מסכי LCD ופלסמה ושלוש מצלמות דיגיטליות.



"הסרטונים מלווים בקריינות. במקרה של P1000 מדובר בקריינות של מלאכי חזקייה, אך אנחנו עובדים עם קריינים שונים. אנחנו מכינים בנק של משפטים על מוצרים שונים ומקריינים אותם, ובסופו של דבר הקריינות באתר מופיעה בסרטון באופן קוהרנטי וזה לא נשמע מודבק".

ולר אומר כי ניתן להשוות את הטכנולוגיה שהחברה פיתחה לטכנולוגיה המחוללת יצירת דפי ווב, למשל בדומה לשפת פיתוח PHP" : 99% מעמודי הווב כיום ברשת האינטרנט נוצרים באופן דינאמי ואוטומטי. הטכנולוגיה שלנו מקבילה לטכנולוגיה שיוצרת דפי ווב, רק שהיא מייצרת וידיאו. רשמנו עליה פטנט.



עוד מוסיף ולר כי "המודל העסקי של החברה הוא תוכנה כשירות (SaaS). הפלטפורמה הטכנולוגיה רצה בשרתי החברה והלקוחות מקבלים את קטעי וידיאו באמצעות האינטרנט לפי שימוש. התשלום הוא בהתאם לחלוקת רווח למוצרים שמופיעים בווידיאו". ולר מציין כי הפלטפורמה מתאימה פחות לבלוגים, שם יש יותר תוכן טקסטואלי, ויותר מתאימה לאתרי סחר מקוון, אתרי רשת חברתית ואתרי הכרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully