וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב מתנגדת לבניית מגדל של 20 קומות של חברת אירו סאט במתחם קולנוע תל אביב

רז סמולסקי

6.1.2009 / 20:04

אירו סאט תוכל לנייד את הפרויקט למתחם "הבור הגדול" ולמגרש נוסף במתחם חסן ערפה



הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב תדון מחר בהסכמה שגובשה עם חברת הנדל"ן אירו סאט, לניוד זכויות בנייה בין מגרשים שונים של החברה בתל אביב.



במסגרת התוכנית אירו סאט תפסיק לקדם תוכנית לבנייה של מגדל מגורים בן 20 קומות במקום קולנוע תל אביב. את הזכויות האלה בתוספת זכויות בנייה מתיאטרון האהל שבבעלותה היא תוכל לנייד למתחם "הבור הגדול" בין הרחובות פרישמן ודיזינגוף ולמגרש נוסף במתחם חסן ערפה בפינת הרחובות המסגר ויצחק שדה.



כאשר חברת אירו סאט, בעלת קולנוע תל אביב ברחוב פרישמן, בקשה להרוס את אחד מבתי הקולנוע הראשונים בעיר כדי לבנות בו מגרש חנייה היא נתקלה בהתנגדות של יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, דורון ספיר.



ספיר לא התנגד להריסת בית הקולנוע, שכן הוא אינו מוכרז כבניין לשימור, אלא לקידום תוכנית של מגדל מגורים בן 20 קומות באזור שהוכרז בשנת 2003 על ידי אונסקו כמתחם העיר הלבנה ומכאן שאסורה בו הבנייה של מגדלים רבי קומות.



אבל כאשר רכשה חברת אירו סאט את בית הקולנוע מיורם גלובוס באמצע 2006 תמורת 8.3 מיליון דולר הייתה לה סיבה טובה להאמין שהיא דווקא כן תוכל לבנות את המגדל מאחר שהוא אושר על ידי הוועדה המקומית עוד בשנת 2002 ולפני ההכרזה של אונסקו.



העירייה, שהתנגדה למגדל ניצלה את העובדה שהתב"ע שלו לא אושרה על ידי הוועדה המחוזית כדי לנסות לעצור אותו. על מנת לשכנע את אירו סאט להפסיק את קידום התוכנית היא הציעה לה להעביר את זכויות הבנייה הפוטנציאליות מהקולנוע וממגרש נוסף, שבבעלותה, תיאטרון אוהל לשני מגרשים אחרים של החברה בתל אביב.



אם תאשר היום הוועדה המקומית את התוכנית, יבנה בניין בן חמש קומות בלבד במקום 20 על חורבות בית הקולנוע. בנוסף ישופץ תיאטרון האהל, שהוכרז כמבנה לשימור מחמיר. חבילת זכויות הבנייה שתקבל אירו סאט כתמריץ לשימור התיאטרון בנוסף לזכויות "פיצוי" עבור במגדל שלא יבנה במקום הקולנוע ינוידו למתחם חסן ערפה בין הרחובות המסגר ויצחק שדה ו-750 מ"ר נוספים ינוידו למתחם שידוע בשם "הבור הגדול" בפינת הרחובות פרישמן ודיזינגוף.

גם מגדל פרישמן דיזינגוף נתקל בניסיונות ביטול רבים בשל גובהו הרם עד שלבסוף הותר לבנות בו 26 קומות. ספיר מדגיש כי הזכויות החדשות בבניין, יבנו בתוך חללים לא מנוצלים בתוך הבניין ולא יגרמו לתוספת קומות או להגדלה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully