וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז להקמת קרן לעסקים בינוניים נדחה ביומיים; האוצר ייאלץ ככל הנראה לבצע בו שינויים

שרון שפורר

6.1.2009 / 21:38

אחת הסיבות לדחייה היא בשל חוסר היענות של הבנקים הגדולים להשתתף בו



משרד האוצר דחה ביומיים את המועד האחרון להגשת הצעת השתתפות במכרז להקמת קרן לתמיכה בעסקים בינוניים. המכרז נדחה לבקשת אחד הבנקים הגדולים, אשר לא הספיק להיערך ולאחר, שככל הנראה, לא היו די מועמדים מבין הבנקים הגדולים במכרז. אחת הסיבות לדחיית המכרז היא חוסר היענות של הבנקים הגדולים להשתתף בו, כך שהאוצר ייאלץ לבצע עדכונים במכרז כדי שיגיעו מועמדים.

במסגרת המכרז לעסקים קטנים, הבנקים מתבקשים להגיש הצעות לגודל המינוף שיבצעו למסגרת שהעמידה המדינה למטרת הלוואות לעסקים בינוניים בגובה של כ-200 מיליון שקל. במדינה מקווים כי שיעור המינוף יעמוד על 1:5, כלומר הבנקים הזוכים יגדילו את המסגרת למיליארד שקל וזאת לאחר שבמכרז לעסקים קטנים בו זכה בנק אוצר החייל המינוף נסגר על 1:6, כאשר המדינה הקצתה 40 מיליון שקל להלוואות לעסקים קטנים והבנק העמיד עוד 200 מיליון שקל.

הקרן תשמש למתן הלוואות לעסקים בינוניים שהמחזור שלהם הוא בין 100-22 מיליון שקל. היקף ההלוואה יהיה עד 8% מהמחזור, כלומר עד למקסימום של 8 מיליון שקל כאשר הריבית תהיה ריבית השוק כפי שמפרסם בנק ישראל.

אחת הסיבות שבבנקים נרתעים מהשתתפות במכרז היא העובדה שהאוצר מבטיח עד 70% מההלוואה ולא 100%, כפי שדורשים בבנקים. לטענתם, מדובר בהלוואות בסיכון גבוהה והם מבקשים ביטחונות מלאים. נראה כי באוצר לא מתכוונים לעדכן את שיעור הביטחונות ל-10%, אבל ייתכן שייאלצו להתגמש ולהעלות אותו.

הבנקים השיגו עד כה הצלחה באחת הנקודות במכרז כאשר בעקבות בקשותיהם, נקבע כי הקרן תוכל להעמיד הלוואות לעסקים בינוניים גם לצורך מחזור חוב לבנק אחר, כך שמחצית מההלוואה של הקרן תינתן לשם כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully