וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסקה אספקת הגז הרוסי למדינות הבלקן - עקב הסכסוך עם אוקראינה

רויטרס

7.1.2009 / 7:01



>> רוסיה עצרה את אספקת הגז הטבעי לבולגריה, טורקיה, יוון ומקדוניה שהועברה דרך אוקראינה - כך דיווח שר האנרגיה הבולגרי. גזפרום, מונופול הגז הטבעי של רוסיה האחראי על כרבע מאספקת הגז הטבעי של אירופה, העביר 17.8 מיליון מטר מעוקב של גז בשנה דרך אוקראינה לארבע מדינות הבלקן, במסגרת הסכם בן 30 שנה שנחתם ב-2006. בולגריה נאלצה לספק גז טבעי מהמלאים שלה כדי לעמוד בביקוש.

רוסיה עצרה את אספקת הנפט לארבע המדינות, כחלק מהסכסוך המתמשך שלה עם אוקראינה בנוגע למחירי הגז הטבעי ועמלות העברת הגז דרך אוקראינה למדינות אירופה. בתגובה לעצירת האספקה הודיעה איראן כי ייתכן שתוכל להגדיל את אספקת הגז הטבעי לטורקיה - כך אמר גורם איראני לסוכנות הידיעות רויטרס. אתמול הסכימו רוסיה ואוקראינה לשוב לדיונים בעניין. המחלוקת בין רוסיה לאוקראינה גרמה להפסקת הגז הטבעי מרוסיה לאוקראינה, זה היום השישי ברציפות.



גזפרום, מונופול הגז הטבעי של רוסיה האחראי על כרבע מאספקת הגז הטבעי של אירופה, הזהיר כי אוקראינה עלולה לצבור חובות בשווי מיליארדי דולרים בחשבון הגז הטבעי שלה. רוסיה עצרה בשבוע שעבר את אספקת הגז לאוקראינה, בפעם השנייה בתוך שלוש שנים, בעקבות חוב של 2.1 מיליארד דולר לגזפרום שצברה אוקראינה. בשבוע שעבר חלה הסלמה בסכסוך בין שתי המדינות, לאחר שרוסיה טענה כי אוקראינה גונבת גז טבעי שיועד למדינות אירופה. סמנכ"ל גזפרום, אלכסנדר מדוודב, טען אתמול בראיון לבלומברג כי הסיבה למחסור בגז באירופה היא צעדים חד-צדדיים שבהם נקטה אוקראינה. נפטוגז, חברת הגז הממשלתית של אוקראינה, טענה לעומת זאת, כי גזפרום עצמה היא שהפחיתה את אספקת הגז לאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully