וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: לאפשר לתושבי הדרום לחרוג ב-5,000 שקל ממסגרת האשראי

שרון שפורר

7.1.2009 / 7:01

הריביות על חריגה ממסגרת האשראי יהיו גבוהות - כ-12%



>> בנק ישראל הורה אתמול לבנקים לאפשר ללקוחות פרטיים באזור עוטף עזה לחרוג ב-5,000 שקל ממסגרת האשראי שלהם. עסקים יוכלו לחרוג ממסגרת האשראי ב-5,000 שקל או 10% - הגבוה מבין השניים. הצעד אמור לעזור לתושבי האזור להתמודד עם המצוקה הכלכלית בעקבות הלחימה. עם זאת, מי שיחרוג ממסגרת האשראי ייאלץ לשלם ריבית גבוהה.

הבנקים נוהגים לגבות ממי שמנצלים עד תום את מסגרת האשראי ריבית של פריים+5.7% עד פריים+9.6%. ריבית הפריים הנוכחית היא 3.25%, כך שהריבית שמשלמים הלקוחות יכולה להגיע ליותר מ-12%. כאשר מדובר בחריגה ממסגרת אשראי יש חשש כי היא תהיה גבוהה אף יותר. לפני שחורגים ממסגרת אשראי, כדאי להגדיל אותה או לכסות את החריגה באמצעות הלוואה. באחרונה הציעו הבנקים ללקוחותיהם בדרום הלוואות בתנאים מיוחדים.



בד בבד מסתמן כי הפיקוח על הבנקים יקל על תושבי הדרום שצ'קים שלהם יחזרו. לפי הערכות, צ'קים של תושבי האזור שיחזרו בתקופת הלחימה לא ייתוספו למניין הצ'קים החוזרים שבגינם החשבון נהפך למוגבל.



המפקח על הבנקים רוני חזקיהו סייר אתמול בשדרות ונפגש עם מנהלי סניפי בנקים ובעלי תפקידים כלכליים באזור הדרום. בפיקוח על הבנקים ממתינים ל-10 בינואר, אז אמורים רוב השכירים לקבל את משכורותיהם. אם בפיקוח ייווכחו כי מעסיקים רבים אינם יכולים לשלם לעובדיהם - ייתכן שיוחלט שם להעניק לתושבי הדרום הקלות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully