וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרק חברת משמר: המנכ"ל הימר כל ערב בכספי החברה באינטרנט

מאת הילה רז

7.1.2009 / 7:01

לטענת המפרק, יוסף ושוע ליאב - האב והבן שעמדו בראש החברה - ניסו להבריח נכסים שלה באמצעות חברה נוספת שבבעלותם



>> מפרק חברת כוח האדם משמר, עו"ד רמי קוגן, טען בבקשה שהגיש אתמול לבית המשפט כי שוע ליאב - בנו של בעלי החברה, יוסף ליאב, שכיהן עם אביו כמנכ"ל החברה - נהג להמר מדי ערב באתרי הימורים באינטרנט בסכומי עתק, תוך שהוא עושה שימוש בכספי החברה.

לטענת קוגן, שוע עשה שימוש בכרטיס האשראי של החברה, מבלי לתת את הדעת למצבה הרעוע. המפרק ציין כי לפי תדפיסי חיוב הכרטיס, הימר שוע על סך כולל של 53 אלף שקל מכספי החברה במחצית מארס 2007 בלבד.



לטענת המפרק, הממצאים מחקירת ההתנהלות הכלכלית של המשיבים לפני מתן צו הפירוק מעלים חשד כי האב והבן ניהלו את החברה שלא כדין, תוך הברחת נכסים לידיהם ולצדדים שלישיים.



המפרק ציין כי לאור דפוס פעולתם של השניים ולאור מידע שהגיע אליו, בכוונת האב והבן לפדות את פוליסות הביטוח הרשומות על שמם ונמצאות בחזקת חברות הביטוח מגדל והראל. המפרק ביקש מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני שיאסור עליהם לערוך דיספוזיציה בפוליסות הביטוח שלהם.



השופטת ורדה אלשיך, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, הורתה היום ליוסף ולשוע ליאב להגיב בתור 12 שעות לטענות המפרק הזמני. לטענת המפרק, השניים עושים כל שביכולתם למכור את הפעילות העסקית ואת נכסיה של חברה נוספת שבבעלותם. באמצעות החברה נוספת, טוען המפרק, ניסו השניים להבריח נכסים ששייכים למשמר.



אלשיך ציינה כי מבקשת המפרק עולה כי ליאב ובנו פועלים לכאורה בניגוד לצו שנתנה לפני כחודש וחצי. השופטת הבהירה כי "הפרת הצו וניסיון לעקפו הן חמורות".



בבקשה בהולה שהגיש המפרק היום ציין עו"ד קוגן כי נודע לו באמצעות לקוח אחר שהוא מייצג, בעלים של חברת רויאל קלין שעוסקת במתן שירותי אחזקה וניקיון, כי ליאב ובנו הציעו לבעלי החברה לרכוש את הנכסים והפעילות העסקית של חברת משמר יבוא, שיווק והפצת ציוד טכני, העוסקת ביבוא מוצרי ניקיון. מהבקשה עולה כי יוסף ליאב נפגש עם בעליה של רויאל קלין והציע לו לרכוש את נכסי החברה באופן שיטעה את בית המשפט. עוד טען המפרק כי בתחילת השבוע הציעו יוסף ושוע ליאב לבעלי רויאל קלין לשלם לו 3.75 מיליון שקל בעבור רכישת החברה.



המפרק הזמני של משמר, שקרסה לפני כחודשיים תוך שהיא מותירה 800 עובדים מפוטרים, הגיש לפני כחודש וחצי בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, להורות לגופים החייבים כסף לחברה לשלם את חובם. במסגרת הבקשה מוזכרים 67 גופים שבהם הועסקו עובדי משמר, שנותרו חייבים כספים. קוגן מונה למפרק זמני לבקשתם של כ-60 עובדי משמר לשעבר. לטענת העובדים, חובותיה של משמר מגיע ל-6 מיליון שקל, מתוכם כ-3 מיליון שקל לעובדים.



את החקירה הכלכלית ערכו שרית צרקצי ושחר אלוני מחברת ח.א גלובל קפיטל אינווסטמנט גרופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully