וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לא יקום מגדל בן 20 קומות במקום קולנוע תל אביב

מאת רז סמולסקי

7.1.2009 / 7:01

בתמורה לוויתור על תוכנית המגדל, הבטיחה העירייה לחברת הנדל"ן אירו סאט את העברת זכויות הבנייה לשני מגרשים אחרים שבבעלותה



>> הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב תדון היום בהסכמה שגובשה עם חברת הנדל"ן אירו סאט לניוד זכויות בנייה בין מגרשים שונים בבעלות החברה בעיר.

במסגרת ההבנה, תפסיק אירו סאט לקדם תוכנית לבניית מגדל מגורים בן 20 קומות במקום המבנה שבו שכן קולנוע תל אביב ברחוב פינסקר. את זכויות אלה, בתוספת זכויות בנייה מבית תיאטרון האהל ברחוב בילינסון הסמוך שבבעלותה, היא תוכל לנייד למתחם "הבור הגדול" בין הרחובות פרישמן ודיזנגוף ולמגרש נוסף בפינת הרחובות המסגר ויצחק שדה.



כאשר חברת אירו סאט, בעלת בניין קולנוע תל אביב, ביקשה להרוס את בית הקולנוע הישן כדי לבנות במקומו מגרש חנייה היא נתקלה בהתנגדות של יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, דורון ספיר.



ספיר לא התנגד להריסת המבנה, שכן הוא אינו מוכרז כבניין לשימור, אלא לקידום תוכנית של מגדל מגורים בן 20 קומות באזור שהוכרז בשנת 2003 על ידי אונסקו כמתחם העיר הלבנה ונאסרה בו בניית רבי-קומות.



כשרכשה חברת אירו סאט את בית הקולנוע מיורם גלובוס באמצע 2006, תמורת 8.3 מיליון דולר, היתה לה סיבה טובה להאמין שהיא תוכל לבנות את המגדל מאחר והתוכנית כבר אושרה על ידי הוועדה המקומית בשנת 2002, לפני ההכרזה של אונסקו.



העירייה, שהתנגדה למגדל, ניצלה את העובדה שהתב"ע (תוכנית בניין עיר) לבנייתו לא אושרה על ידי הוועדה המחוזית כדי לנסות לעצור אותו. כדי לשכנע את אירו סאט להפסיק את קידום התוכנית הוצע לה להעביר את זכויות הבנייה מהקולנוע וממגרש תיאטרון האהל שבבעלותה, לשני מגרשים אחרים של החברה בתל אביב.



אם תאשר היום הוועדה המקומית את התוכנית, ייבנה בניין בן חמש קומות בלבד, ולא מגדל בן 20 קומות כפי שתכננה אירו סאט, במקום בית הקולנוע. בנוסף תשפץ החברה את מבנה תיאטרון האהל, שהוכרז כמבנה לשימור מחמיר.



גם המגדל שצפוי לקום על המגרש בפרישמן-דיזנגוף נתקל בהתנגדויות בשל גובהו עד שלבסוף הותר לבנות עליו 26 קומות. ספיר מדגיש כי הזכויות החדשות בבניין, בסך 750 מ"ר, ייבנו בחללים לא מנוצלים בתוך הבניין ולא יגרמו לתוספת קומות או להגדלה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully