וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחרים בבורסה: "המגמה עדיין שלילית"

מאת נתן שבע

7.1.2009 / 7:01

על אף שהנתונים הכלכליים עדיין מדאיגים והלחימה בעזה נמשכת - הבורסה לא עוצרת ? מאז תחילת הלחימה זינק מדד ת"א 100 ב-12% ומדד תל בונד 60 טיפס ב-8% ? סוחרים בשוק: "לא צריך להתאהב בעליות ולהגדיל את ההשקעה במניות. זהו מצב זמני"



>> מי שהסתכל אתמול על מסכי הבורסה היה עשוי לחשוב כי בחדרי העסקות לא מחוברים לאינטרנט, לא שומעים רדיו ולא קוראים עיתונים. המומחים מעריכים כי הצמיחה בישראל תיעצר, האבטלה תגדל והגירעון יצמח - ולכך נוספה גם המלחמה בדרום - אבל מדד ת"א 25 טיפס אתמול ב-3.4%, ובסך הכל השלים זינוק של 10.7% מאז תחילת הלחימה.



מדד ת"א 100 עלה ב-4% ובסך הכל טיפס ב-12.3% מאז תחילת הלחימה. מדדי תל בונד, העוקבים אחר איגרות החוב הקונצרניות, עלו אתמול ב-0.5%-1.5%. מתחילת הלחימה עלה מדד תל בונד 20 ב-4% ומדד תל בונד 60 טיפס ב-8%.

חלק מהפעילים בשוק סבורים כי העליות במניות ובאג"ח נובעות ממעבר של גופים מוסדיים להשקעה באפיקים מסוכנים יותר לאור התשואות הנמוכות באפיקים הממשלתיים. איגרות החוב הממשלתיות, שהיו האפיק הטוב ביותר ב-2008, נחלשו בעד 4% מתחילת השנה ובנוסף חוששים בשוק מפריצה תקציבית. העליות נתמכות גם בשיפור בשוקי העולם, אם כי בישראל הן חדות יותר.



את עליות השערים הוביל אתמול מדד מניות הנדל"ן, שקפץ ב-8.3%. מתחילת 2009 עלה המדד ב-18% לאחר שמחק למשקיעים 80% בשנה שעברה. אפריקה ישראל עלתה ב-10% ובסך הכל טיפסה ב-25% מתחילת השנה. "לא צריך להתאהב בעליות האלה. זה נראה כמו מהלך תיקון לטווח קצר למגמה שהיא עדיין שלילית", אומר גלעד שמעוני, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אקסלנס נשואה. "לא הייתי ממליץ להגדיל את הרכיב הקונצרני או המנייתי בתיק. לעליות גרמו כמה גופים מוסדיים, שנתפסו עם פוזיציה נמוכה של מניות והגדילו במהירות את רכישתן כדי לא להפסיד את מהלך העליות. הנתונים הכלכליים אינם טובים - יהיו האטה כלכלית, עלייה באבטלה והגדלה של הגירעון. מצב רוח יכול להיות לזמן מוגבל, ואין עדיין דלק למהלך הזה מבחינה כלכלית".



גם שי ירון, מנכ"ל פסגות ני"ע, אומר דברים דומים. "מדובר במצב זמני", הוא מסביר. "גופים רבים היו עם נזילות גבוהה בשל החשש מפדיונות בחודשים האחרונים, אך הפדיונות לא הגיעו. ברגע שיש גל של עליות באפיק מסוים מצטרפים אליו הרבה גופים - והעליות ממשיכות. בנוסף, היה לחץ שלילי לקראת סוף 2008 בגלל ניקוי תיקים של גופים ומכירות משיקולי מס. להערכתי לא ייכנס בקרוב לשוק כסף חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully